
کد خبر:۶۹۳۰۰۴
از سال ۲۰۱۹ میلادی؛
پیش فروش بلیت سفرهای توریستی فضایی آغاز میشود
یکی از مدیران شرکت فضایی بلو اوریجین اعلام کرده است فروش بلیتهای سفرهای فضایی توریستی را از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز میکند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قرار است نخستین توریستها سال آینده به فضا بروند. راب میرسون، نایب رئیس شرکت فضایی بلو اوریجین، اعلام کرد: «ما قصد داریم در آینده نزدیک نخستین مسافران فضایی را به طور آزمایشی به آسمان بفرستیم. درهمین راستا از ۲۰۱۹ میلادی فروش بلیتهای این سفر آغاز میشود».
البته این شرکت هنوز هزینه چنین سفری را اعلام نکرده است. با این وجود این شرکت اعلام کرده است به طور حتم پروازهای توریستی را اجرا میکند. شرکت بلواوریجین هشت بار فضاپیمای نیوشپارد خود را به فضا فرستاده است. آخرین بار این فضاپیما در ۲۹ آوریل به آسمان رفت.
اما علاوه برآن این شرکت مشغول ساخت یک لندر ماه به نام «Blue Moon» است.
علاوه برقیمت، زمانبندی پرواز آتی نیز مشخص نیست، اما دین کاسمن، مدیر بخش فناوریهای پیشرفته در بلو اوریجین، در مصاحبهای اعلام کرده است پرواز آتی آزمایشی فضاپیما در تابستان انجام میشود.
این در حالی است که شرکت ویرجین گالکتیک، متعلق به ریچارد برانسون، یک دهه قبل فروش بلیتهای سفر فضایی را آغاز کرد. حدود ۷۰۰ نفر پیش پرداختی برای سفر با فضاپیمای این شرکت پرداخت کردهاند.
البته این شرکت هنوز هزینه چنین سفری را اعلام نکرده است. با این وجود این شرکت اعلام کرده است به طور حتم پروازهای توریستی را اجرا میکند. شرکت بلواوریجین هشت بار فضاپیمای نیوشپارد خود را به فضا فرستاده است. آخرین بار این فضاپیما در ۲۹ آوریل به آسمان رفت.
اما علاوه برآن این شرکت مشغول ساخت یک لندر ماه به نام «Blue Moon» است.
علاوه برقیمت، زمانبندی پرواز آتی نیز مشخص نیست، اما دین کاسمن، مدیر بخش فناوریهای پیشرفته در بلو اوریجین، در مصاحبهای اعلام کرده است پرواز آتی آزمایشی فضاپیما در تابستان انجام میشود.
این در حالی است که شرکت ویرجین گالکتیک، متعلق به ریچارد برانسون، یک دهه قبل فروش بلیتهای سفر فضایی را آغاز کرد. حدود ۷۰۰ نفر پیش پرداختی برای سفر با فضاپیمای این شرکت پرداخت کردهاند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.