مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی در خصوص شیوههای نوبت دهی در شعب این سازمان گفت: نوبت دهی شعب تامین اجتماعی از طریق وب سایت، تلفن همراه یا به صورت حضوری انجام میشود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، از سازمان تامین اجتماعی، علی معیری روز یکشنبه افزود: سامانه نوبت دهی متمرکز و غیرحضوری در بستر تلفن همراه از طریق USSD و وب reserve.tamin.ir برای اخذ نوبت و بر اساس سرویس کاتالوگ سازمان تامین اجتماعی طراحی و پیاده سازی شده است.
وی اظهار داشت: هدف اصلی از راه اندازی این سامانه، مدیریت تقاضای مراجعان به شعب و به تناسب آن مدیریت و تخصیص ظرفیت مناسب، جهت ارائه خدمات تعریف و به صورت موازی و در کنار روش سنتی اخذ نوبت تنها به عنوان روشی موازی به منظور تسهیل سازی و صرفه جویی در زمان مراجعه کنندگان به شعب عملیاتی شده است.
معیری با بیان اینکه دریافت نوبت با روشهای الکترونیکی کاملا اختیاری است و ارائه خدمات در شعب منوط به اخذ نوبت دهی اینترنتی نیست، خاطرنشان کرد: آموزش اخذ نوبت به مردم در شعب تامین اجتماعی توسط کارکنان انجام میشود.
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات لازم برای راه اندازی نوبت دهی غیرحضوری روی سرشماره #۱۴۲* از طریق اپراتورهای رایتل و ایرانسل در دست اقدام است و به زودی فعال میشود.
وی افزود: این سامانه به گونهای طراحی شده است که امکان اخذ نوبت به تفکیک هر خدمت، روز و ساعتهایی که دارای ظرفیت خالی است، برای مخاطبان قابل انتخاب است و با ارسال پیامک یادآوری، امکان اخذ بازخورد و میزان رضایت مخاطبان نیز در آن فراهم شده است.
معیری با اشاره به دریافت بازخورد از مخاطبان در خصوص نوبت دهی حضوری و غیرحضوری در شعب سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس نتایج به دست آمده بیش از ۶۵ درصد مردم رضایت خود را در خصوص راه اندازی این سامانه و با توجه به کاهش زمان انتظار اعلام کرده اند.
سازمان تامین اجتماعی با حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، ۱۸ نوع خدمت بیمهای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه میدهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمهای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین میکند.
بخش بیمهای تامین اجتماعی دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمهای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه میشود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسانتر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاریهای این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.