
کد خبر:۷۵۳۱۹۰
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی:
رشد ۳۰۰ درصدی میزان تولید خبر در دانشگاه فنی و حرفهای/ لزوم حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک
دبیر هیأت رییسه دانشگاه فنی و حرفهای گفت:طی یکسال گذشته در حوزه روابط عمومی سعی ما بر این بوده با بهرهگیری از تمام ابزارهای موجود، دستاوردهای مجموعه بزرگ دانشگاه فنی و حرفهای را به مسوولین و جامعه انتقال دهیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، حسین سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفهای گفت: برنامهریزی و برقراری ارتباط چندسویه بین مخاطبان و سازمان با استفاده از شیوههای علمی و هنری یکی از رسالتهای اصلی روابط عمومی است که خوشبختانه کارشناسان روابط عمومی دانشگاه با روحیهای تعاملی، اطلاعرسانی دقیق بر پایه نیاز مخاطبان را در برنامه داشته و در راستای همبستگی بیشتر بین منافع دانشگاه و منافع عمومی گام برمیدارند.
وی ضمن تقدیر از حمایتهای رسانههای جمعی، ارتباط صحیح با رسانهها را از کلیدهای موفقیت عملکرد روابط عمومی دانشگاه برشمرد و افزود: رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط است که میتواند در ترسیم اهداف، اولویتها و تبیین برنامههای سازمان نقش بهسزایی داشته باشد.
عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفهای با اشاره به اینکه روابط عمومیها و رسانهها با رویکرد مشترک اطلاعرسانی در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم و مخاطبان، همواره نیاز به تعامل و پویایی بیشتر در حوزههای اطلاعرسانی مشترک دارند، گفت: بدون شک اطلاع دقیق از تعداد و کیفیت محتوای برنامههای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، نیازمند ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین حوزههاست که اداره کل روابط عمومی با انتخاب رابطان خبری و انسجام بخشی اطلاع رسانی در استفاده حداکثری از ظرفیتهای رسانهای اقدام کرده است.
این مقام مسوول، با اشاره به اهمیت فضای مجازی و نقش تأثیرگذار آن در جذب مخاطب بر استفاده از ظرفیتهای رسانههای دانشگاه و روابط عمومی به منظور ارائه تصویر واقعی از دانشگاه تأکید و تصریح کرد: رسانههای اجتماعی برای روابط عمومیها، فرصت بینظیری برای پایش افکار عمومی و بازخورد اطلاعات و خدمات دانشگاه به وجود میآورد.
سلمانی با بیان اینکه امروزه حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک باید هدف اصلی روابط عمومیها باشد، افزود: باید در راستای اهداف و فرمایشهای مقام معظم رهبری گام برداشته و با شناخت درست شبکههای اجتماعی و استفاده مناسب از هر کدام از آنها در اطلاعرسانی و ارتقای سطح آگاهی و بینش افراد جامعه نسبت به دستاوردهای دانشگاه بزرگ فنی و حرفهای گامهای مؤثری برداریم.
وی، بررسی مشکلات و چالشهای پیشروی اطلاعرسانی و تنویر افکار عمومی و تلاش برای رفع آن، بسترسازی در فضای رسانهای در حوزه دانشگاه و گسترش و تعمیق اطلاعرسانی با محور شناساندن ظرفیتها و توانمندیهای موجود دانشگاه را از جمله برنامههای روابط عمومی عنوان کرد.
سلمانی افزود: در سال جاری بیش از ۲۲۰۰ فقره خبر، مصاحبه و گزارش از بخشهای مختلف دانشگاه تهیه و تنظیم شده و در پرتال دانشگاه بارگذاری و به رسانهها از جمله خبرگزاریها و روزنامههای کثیرالانتشار ارسال گردیده است، تعداد ۲۰ نشست خبری در ستاد و استانها برگزار و بیش از ۵۰ ساعت مصاحبه زنده تلویزیونی و تولیدی از مسوولین دانشگاه در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمده که در مقایسه با سالهای اخیر، ۳۰۰ درصد رشد داشته است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.