رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها تاکید کرد: سالهاست در کشور، جریانی خاص دو قطبی واهی «جنگ -سازش» تبلیغ میکند و متاسفانه با رفتار غیرحرفهای بخشی از جریان انقلابی، ادبیات مقاومت به جنگ تفسیر شده است.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجتالاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها درباره دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب در صفحه اینستاگرامش نوشت: سخنان رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) را میتوان «مانیفست مقاومت» در چارچوب عقلانیت انقلابی خواند. ادبیاتسازی که در دیدار ایشان با نخست وزیر ژاپن کاربست عملی پیدا کرد و ظهور و بروز یافت.
سالهاست در کشور، جریانی خاص دو قطبی واهی «جنگ -سازش» تبلیغ میکند و متاسفانه با رفتار غیرحرفهای بخشی از جریان انقلابی، ادبیات مقاومت به جنگ تفسیر شده است.
آنچه رهبر انقلاب در سخنرانی چهارده خرداد و دیدار با آبه از مقاومت تصویر کردند، بر این دوقطبی از اساس خطا، خط بطلان کشید. در تفسیر آنچه رهبر انقلاب تحت عنوان مقاومت ترسیم کردند؛ "پیشرفت" به مثابه دال مرکزی و موتور پیشران مقاومت جایابی میشود و "بازدارندگی" خصلت اصلی این مقاومت فعال خوانش میشود.
پاد این گفتمان در فضای جهانی تجربه شده است. از یک سو میشود آنچه در عراق و لیبی با صدام و قذافی اتفاق افتاد _. و سازش تبدیل شد به شتابگر جنگ و خرابی _. و از سوی دیگر میشود وضعیت مصر و پاکستان که علی رغم همگرایی کامل با غرب مسیری ضد توسعه طی کردند.
مسیری که این راه سوم پیش رو ما میگذارد از سویی مسیری واحد و یکتاست که در جایی دیگر از دنیا به شکل تام و تمام وجود نداشته و از سوی دیگر بخشهایی از آن در دنیا تحربه شده است.
قوت گرفتن اقتصاد ملی و تعامل صحیح اقتصادی با دنیا مسیری است که ژاپن و کره جنوبی هم رفته اند و در ایران عزیز به عزت ملی و الگوسازی جهانی نیز منضم شده و نوید آیندهای درخشان را میدهد.
بانک جهانی در این هفته گزارشی منتشر کرد با این مضمون که آثار سنگین تحریمها بر اقتصاد ایران در سال آینده به پایان میرسد. این به آن معناست که آمریکا هر آنچه در توان داشته در حوزه اقتصادی به کار گرفته.
همه شواهد و قرائن هم میگوید ورود جدی به عرصه نظامی هم برای آنها هزینههایی دارد و ممکن نیست. از این به بعد آنچه میماند عملیات روانی است که راه مقابله با آن باور نظری و عملی به تئوری مقاومت فعال و پیشرفت درون زا است و تلاش برای تبیین این چارچوب نظری.