رئیس دانشگاه فرهنگیان در سی و چهارمین جلسه شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: اجرایی شدن نظامنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرصتی برای تربیت معلم مهارتی و ارزشی است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از فعالیتهای حوزه فرهنگی و اجتماعی و طراحی و تدوین نظام نامه و رهنامه، خاطر نشان کرد: اگر فعالیتها و مهارتهای درج شده در محتوای نظام نامه عملیاتی شود جای بسی خوشحالی است و باید همه حوزهها با تأمل بر نظام نامه تربیتی و فرهنگی، با توجه به اینکه انتظارات ما را تا حدودی در همه مسائل ارزشی در طی چهار سال مشخص میکند همراه شده و حمایت نمایند.
وی در ادامه اجرایی شدن نظام نامه را فرصتی برای برخورداری از همه ظرفیتهای دانشگاه برشمرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تعامل با سایر سازمانهای ذیربط اساس موفقیت است، بر لزوم اهتمام در زمینه تعامل با سازمانهایی مانند فنی و حرفه ای، هلال احمر، ارشاد اسلامی، وزارت ورزش، بنیاد شهید و... و پای کار آمدن همه عوامل اجرایی و بومی سازی برنامههای استانی، تأکیدکرد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ضمن ابراز امیدواری و قدردانی از اهتمام و دلسوزی و دغدغه مندی معاونت فرهنگی و اجتماعی برای بهره مندی از امکانات و ظرفیتها در خصوص آموزشهای فرهنگی و مهارتی دانشجو معلمان، با ارائه مطالبی در خصوص مسائل و مشکلات و اجرای هرچه بهتر بستههای فرهنگی، رهنمودهایی را بیان داشته و نسبت به همخوانی نظام نامه تربیتی و فرهنگی با فلسفه تعلیم و تربیت معلم تأکید کرد.
همچنین دکتر محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی ضمن تبریک ایام عید قربان و غدیر، و تشکر از حضور پررنگ افراد حاضر در جلسه، تأخیر در اجرای برنامههای فرهنگی و و درگیر شدن بیش از حد در مبانی نظری و نوشتاری و بروکراسی اداری و موازی کاری را تهدیدی در اجرای برنامههای فرهنگی دانسته و نسبت به عملیاتی شدن هرچه سریعتر مهارتهای فرهنگی تأکید کرد.
به گزارش روابط عممی دانشگاه فرهنگیان، در پایان با تصویب ایجاد کارگروهی برای پیگیری مراحل، بررسی هرچه کاملتر نظام نامه فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و تکمیل پیش نویس نهایی تا پایان مرداد ماه برای ارائه به شورای تخصصی موافقت شد.
در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را بیان داشته و پرهیز از کلی نگری و استناد به اسناد بالا دستی، توانمند سازی و ارتقاء سطح تربیتی – دانشی و مهارتی دانشجو معلمان و توجه بیشتر به ابعاد دورههای مهارتی، بحث و گفتگو کردند.