
کد خبر:۷۹۳۸۱۶
به همت شبکه آزمایشگاهی؛
تزریق نوآوری به صنعت آزمایشگاهی با تحقیق و توسعه / شرکتهای دانشبنیان اعتبار تحقیقاتی میگیرند
به همت شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری تسهیلات ویژهای به گسترش خدمات آزمایشگاهی در حوزه تحقیق و توسعه به شرکتهای دانش بنیان ارائه میشود.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاید بتوان نقطه آغاز شکل گیری واحد تحقیق و توسعه در سازمانها و شرکتها را به سال ۱۹۶۰ نسبت داد. سالی که برای نخستین بار این واحد مهم و تاثیرگذار به شکلی رسمی و جدی وارد چارت سازمانی برخی شرکتها شد.
انجام تحقیق و توسعه برای پیشبرد کارها و برنامههای یک سیستم به نوعی یک اقدام خلاقانه است که میتواند کاربردهای تازهای از یک محصول را با بررسیهای بیشتر به محققان نشان دهد. این کار به حدی جدی و کاربردی است که این روزها به یکی از هستههای اصلی شکل گیری شرکتها و سازمانهای جهانی بدل شده است.
با توجه به اهمیت بالای انجام تحقیق و توسعه در پیشبرد اهداف سازمانی و شکوفایی صنایع در دنیا، ایران نیز چند سالی است که به این حوزه ورود کرده است و محققان زیادی در صنایع مختلف کشور در واحد تحقیق و توسعه به فعالیت مشغول هستند. اهمیت این موضوع در صنایع صرفا علمی که با سلامت مردم سر و کار دارند اهمیتی دو چندان مییابد. یکی از این صنایع حیاتی، صنعت خدمات آزمایشگاهی است.
شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توجه به اهمیت این کار در سال جاری اقدام به ارائه تسهیلات برای گسترش واحد تحقیق و توسعه شرکتهای دانش بنیان کرده است.
شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای کمک به رشد و توسعه شرکتهای دانش بنیان، تامین هزینه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز واحد تحقیق و توسعه این شرکتهای دانش بنیان را تقبل کرده است و در این راستا به این شرکت ها، یارانه ۳۰ میلیون ریالی به آنها پرداخت میکند.
شرکتهای دانش بنیان برای دریافت اعتبار طرح مذکور و استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی دریافت خدمات آزمایشگاهی، باید به پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به نشانی www.LabsNet.ir مراجعه و پس از ثبت نام در باشگاه مشتریان، درخواست خود را ثبت کنند.
اگر بگوییم که واحد تحقیق و توسعه قلب یک شرکت یا سازمان پر بیراه نگفته ایم و میتوان مدعی شد که این واحد علمی تاثیری مستقیم بر کیفیت، نوآوری، افزایش بهره وری و توسعه بازار این خدمات و محصولات دارد.
انجام تحقیق و توسعه برای پیشبرد کارها و برنامههای یک سیستم به نوعی یک اقدام خلاقانه است که میتواند کاربردهای تازهای از یک محصول را با بررسیهای بیشتر به محققان نشان دهد. این کار به حدی جدی و کاربردی است که این روزها به یکی از هستههای اصلی شکل گیری شرکتها و سازمانهای جهانی بدل شده است.
با توجه به اهمیت بالای انجام تحقیق و توسعه در پیشبرد اهداف سازمانی و شکوفایی صنایع در دنیا، ایران نیز چند سالی است که به این حوزه ورود کرده است و محققان زیادی در صنایع مختلف کشور در واحد تحقیق و توسعه به فعالیت مشغول هستند. اهمیت این موضوع در صنایع صرفا علمی که با سلامت مردم سر و کار دارند اهمیتی دو چندان مییابد. یکی از این صنایع حیاتی، صنعت خدمات آزمایشگاهی است.
شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توجه به اهمیت این کار در سال جاری اقدام به ارائه تسهیلات برای گسترش واحد تحقیق و توسعه شرکتهای دانش بنیان کرده است.
شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای کمک به رشد و توسعه شرکتهای دانش بنیان، تامین هزینه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز واحد تحقیق و توسعه این شرکتهای دانش بنیان را تقبل کرده است و در این راستا به این شرکت ها، یارانه ۳۰ میلیون ریالی به آنها پرداخت میکند.
شرکتهای دانش بنیان برای دریافت اعتبار طرح مذکور و استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی دریافت خدمات آزمایشگاهی، باید به پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به نشانی www.LabsNet.ir مراجعه و پس از ثبت نام در باشگاه مشتریان، درخواست خود را ثبت کنند.
اگر بگوییم که واحد تحقیق و توسعه قلب یک شرکت یا سازمان پر بیراه نگفته ایم و میتوان مدعی شد که این واحد علمی تاثیری مستقیم بر کیفیت، نوآوری، افزایش بهره وری و توسعه بازار این خدمات و محصولات دارد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.