مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی تهران گفت: یکی از اهداف دانش پژوهی، ارتقای آموزش دانشگاه همزمان با کسب امتیاز پژوهشی برای پرونده ارتقای اعضای هیئت علمی است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، امیرحسین جهانشیر، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه آشنايی اعضای هيئت علمی و آموزشی دانشكده با دانش پژوهی آموزشی در آييننامه ارتقا و دوره های آموزشی آزاد گفت: یکی از اهداف دانش پژوهی ارتقاء آموزش دانشگاه همزمان با کسب امتیاز پژوهشی برای پرونده ارتقاء اعضای هیئت علمی برای طرح در هیئت ممیزه است.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در سال ۹۵ آییننامه ارتقاء با شرایطی مصوب شد که اعضای هیئت علمی میتوانند تا ۵۰ درصد امتیاز شرطی و غیر شرطی پژوهشی را از طریق دانش پژوهشی آموزشی کسب کنند.
وی با اشاره به چرخه دانش تصریح کرد:داغنش پژوهی تشکیل سئوال در ذهن یک نفر، بررسی و رسیدن به یک اکتشاف، هم افزایی اکتشافات قبلی و رسیدن به یک یافته جدید است که کابردی شدن آن از طریق تبدیل شدن به اپلیکشن انجام میشود.
جهانشیر در ادامه ضمن بیان تفاوتهای بین دانش پژوهی اکتشاف «پژوهش»، دانش پژوهی یکپارچه سازی، دانش پژوهی کاربرد و دانش پژوهی انتقال «آموزش» را از انواع دانش پژوهی نام برد و تاکید کرد: دانش پژوهی آموزشی قابل انجام در حوزههای مدیریت و رهبری، یاددهی- یادگیری، برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی، یادگیری الکترونیک و محصولات آموزشی و جذب گرنتها و ... است. همچنین دانش پژوهی آموزشی با مفاهیمی همچون برتری در آموزش، آموزش دانشورانه، پژوهش در آموزش تفاوت دارد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: از موارد قدردانی حوزه آموزشی از دانش پژوهی اساتید میتوان به اختصاص گرنت به عنوان طرحهای توسعهای، برگزیده شدن در جشنواره شهید مطهری دانشگاهی و کشوری و امکان استفاده از امتیاز دانش پژوهی آموزشی در ارتقاءاساتید اشاره کرد.