
کد خبر:۸۳۵۲۸۱
طبق مطالعات پژوهشگران؛
کار با تبلت و تلفنهای هوشمند نمرات کودکان را بهبود میبخشد
براساس مطالعات انجام شده، کودکان ۵ ساله که بیشتر از فناوریهای روز و دستگاههای الکترونیکی استفاده میکنند، نمرات بالاتری دارند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، یک مطالعه جهانی نشان میدهد، کودکان انگلیسی ۵ سالهای که از دستگاههای دیجیتالی استفاده نمیکردند، نسبت به کودکانی که به طور منظم و حداقل ماهی یک بار با آنها کار میکردند، دارای نمرات پایین تری بودند. از طرف دیگر کودکانی که تمام وقت و بیش از حد از دستگاههای دیجیتالی استفاده میکردند نیز بهبود قابل توجهی در مهارت هایشان نداشتند.
بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) برخی از صفحات نمایشی میتوانند بر حافظه و سواد خواندن و نوشتن کودکان تاثیر بگذارد. این مطالعه که کودکان انگلستان، آمریکا و استونی را با هم مقایسه میکند، یافت که ۳۹% کودکان ۵ ساله در این کشورها بصورت روزانه از لوازم الکترونیکی استفاده میکنند. اما والدین در انگلستان ۵ تا ۷ روز هفته برای فزرندنشان کتاب میخوانند و تعداد کتابهای کودکانه بیشتری در خانه دارند.
این مطالعه همچنین نشان میدهد، بچههای پنج ساله در انگلیس که خانه ندارند نسبت به کودکانی که خانه دارند دارای مزیتهای سوادی، خودتنظیمی و احساسات اجتماعی کمتری هستند. شکاف در نتایج یادگیری بین کودکانی که خانواده ندارند نسبت به آنها که با خانواده زندگی میکنند در انگلیس نسبت به استونی بیشتر و از ایالات متحده کمتر بود.
در مورد این یافتههای کارولین شاپ، مدیر بنیاد ملی تحقیقات آموزشی گفت: «این یافتهها حاکی از آن است که استفاده متوسط از رایانه ها، تبلتها و تلفنهای هوشمند برای کودکان ۵ ساله مناسب است در صورتی که از دیگر فعالیتهای باارزش بین والدین و فرزندان مانند مکالمه، خواندن داستان وغیره، جلوگیری نکند. استفاده یک تا ۳ بار در ماه بیشترین بازدهی نمرات را به همراه داشته است.»
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.