براساس مطالعات انجام شده، کودکان ۵ ساله که بیشتر از فناوریهای روز و دستگاههای الکترونیکی استفاده میکنند، نمرات بالاتری دارند.
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، یک مطالعه جهانی نشان میدهد، کودکان انگلیسی ۵ سالهای که از دستگاههای دیجیتالی استفاده نمیکردند، نسبت به کودکانی که به طور منظم و حداقل ماهی یک بار با آنها کار میکردند، دارای نمرات پایین تری بودند. از طرف دیگر کودکانی که تمام وقت و بیش از حد از دستگاههای دیجیتالی استفاده میکردند نیز بهبود قابل توجهی در مهارت هایشان نداشتند.
بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) برخی از صفحات نمایشی میتوانند بر حافظه و سواد خواندن و نوشتن کودکان تاثیر بگذارد. این مطالعه که کودکان انگلستان، آمریکا و استونی را با هم مقایسه میکند، یافت که ۳۹% کودکان ۵ ساله در این کشورها بصورت روزانه از لوازم الکترونیکی استفاده میکنند. اما والدین در انگلستان ۵ تا ۷ روز هفته برای فزرندنشان کتاب میخوانند و تعداد کتابهای کودکانه بیشتری در خانه دارند.
این مطالعه همچنین نشان میدهد، بچههای پنج ساله در انگلیس که خانه ندارند نسبت به کودکانی که خانه دارند دارای مزیتهای سوادی، خودتنظیمی و احساسات اجتماعی کمتری هستند. شکاف در نتایج یادگیری بین کودکانی که خانواده ندارند نسبت به آنها که با خانواده زندگی میکنند در انگلیس نسبت به استونی بیشتر و از ایالات متحده کمتر بود.
در مورد این یافتههای کارولین شاپ، مدیر بنیاد ملی تحقیقات آموزشی گفت: «این یافتهها حاکی از آن است که استفاده متوسط از رایانه ها، تبلتها و تلفنهای هوشمند برای کودکان ۵ ساله مناسب است در صورتی که از دیگر فعالیتهای باارزش بین والدین و فرزندان مانند مکالمه، خواندن داستان وغیره، جلوگیری نکند. استفاده یک تا ۳ بار در ماه بیشترین بازدهی نمرات را به همراه داشته است.»