به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال برگزاری سلسله وبینارهای کارآفرینی و استراتژی و استقبال استادان، کارآفرینان، متخصصان و دانشجویان از این رویدادها، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران دومین کنفرانس دیدهبانی کسب و کار ایران با توجه ویژه به کرونا را برگزار میکند.
علی داوری دبیر علمی دومین کنفرانس دیده بانی کسب و کار و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در خصوص این کنفرانس گفت:در دو سال اخیر شرکتها و کارآفرینانی توانسته اند در بحران کرونا و تحریمها موفق باشند که استراتژیهای تاب آوری مناسب و بهبود مدل کسب توجه داشته اند، از اینرو دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بر اساس مسئولیت اجتماعی خود و با رسالت تربیت کارآفرینان و حمایت از صاحبان کسب و کار، دومین کنفرانس دیدهبان کسب و کار ایران ۱۴۰۱ را با محوریت پایش و تحلیل کسب و کار و کارآفرینی برگزار میکند. این رویداد که از دوم لغایت ششم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد و به دنبال ایجاد فرصتی هستیم تا دانشگاهیان و فعالان اکوسیستم کارآفرینی و مدیران عامل و کارشناسان تجربیات خود را برای تدوین نقشه راه کسب و کارها برای سال ۱۴۰۱ مطرح کنند.
وی افزود: در این کنفرانس، به روزترین مباحث حوزه دیده بانی کسب و کار و کارآفرینی توسط اعضای هیأت علمی دانشکده کارآفرینی و سایر دانشگاه ها، کارآفرینان، بنیانگذاران استارت آپهای موفق و مدیران بخش دولتی و خصوصی مطرح و بررسی خواهد شد و مدل دیده بان کسب و کار ایران ۱۴۰۰ معرفی خواهد شد. در این رویداد پایش و تحلیل جامعی از ریسکها و روندهای پیشرو و استراتژیهای پسا کرونا ارائه خواهد شد و اساتید، کارآفرینان و مدیران اجرایی حضور خواهند یافت و با دیدهبانی صنایع و شرکتهای موفق، راهکارهایی برای توسعهی اکوسیستم کارآفرینی کشور پیشنهاد میکنند. این کنفرانس با محوریت پایش و تحلیل کسب و کار و کارآفرینی به فعالان اکوسیستم کسب و کار در کاهش مشکلات کمک میکند.
داوری در خصوص اهداف کنفرانس افزود: دیده بانی ریسکها و روندهای پیش روی کسب و کارها در سال ۱۴۰۱، دیده بانی استراتژی کسب و کارها در کرونا و پساکرونا، دیده بانی صنایع و شرکتهای موفق، دیده بانی توسعه اکوسیستم کارآفرینی در سال ۱۴۰۱ از اهداف این کنفرانس است همچنین محورهای آن شامل، نوآوری مدلهای کسب و کار، تحلیل گری و هوش تجاری در توسعه کسب و کار، نقش منتورینگ، کوچینگ و مشاوره در توسعه کسب و کار، استراتژیهای رشد استارتاپها و اسکیل آپ، استراتژیهای توسعه سازمان کارآفرین، تصمیم گیری کارآفرینانه: هدف گرایی، امکان گرایی و بریکلاژ، استراتژیهای منابع انسانی و بازاریابی و زنجیره تامین، تاب آوری انطباقی و توسعهای کسب و کار در کووید ۱۹، استراتژیهای کسب و کار در پساکرونا، مرور تجربیات بین المللی کسب و کارها در کووید ۱۹، سیاستهای دولت و توانمندسازی اکوسیستم کارآفرینی است.
وی ادامه داد: این کنفرانس در ۵ وبینار از از ۲ الی ۶ بهمن سال ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است، این کنفرانس به صورت کاملا مجازی و با حضور متخصصان سیاستگذاری محیط کسب و کار و توسعه کارآفرینی، شنبه دوم بهمن سال ۱۴۰۰ ساعت: ۱۷ الی ۱۹:۳۰ برگزار میشود.
کارگاهها و ارائه مقالات دانشجویی در کنفرانس نیز به شرح ذیل است:
کارگاه متاورس و فرصتهای کارآفرینی و توسعه کسب و کار
برگذاری این کارگاه در روز دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در https://eseminar.tv
ارائه مقالات دانشجویی توسط دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد
زمان برگذاری ارائه مقالات دانشجویی به زودی در وبسایت رسمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اعلام خواهد شد. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت دانشکده کارافرینی تهران به آدرس https://ent.ut.ac.ir/conference۱۴۰۱ مراجعه فرمایند.