آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۵۲۶۶۱

رتبه دوم دانشگاه تربیت مدرس در تولید مقالات علمی بین‌المللی

بر اساسﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﻬﺮﻩﻭﺭﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﭼﻨﺪ ﺷﺎﺧﺺ ﮐﻤﯽ ﻭ ﮐﯿﻔﯽ، دانشگاه تربیت مدرس در رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور قرار دارد و در شاخص سرانه مقالات اعضای هیات علمی حائز رتبه اول می‌باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساسﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﻬﺮﻩﻭﺭﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﭼﻨﺪ ﺷﺎﺧﺺ ﮐﻤﯽ ﻭ ﮐﯿﻔﯽ، دانشگاه تربیت مدرس در رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور قرار دارد و در شاخص سرانه مقالات اعضای هیات علمی حائز رتبه اول می‌باشد.

این گزارش که از سوی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) منتشر شده است نشان می‌دهد دانشگاه تربیت مدرس رتبه دوم را در میان ۲۲ دانشگاه جامع برتر کشور با قدمت بیش از ۴۰ سال دارا می‌باشد و به لحاظ تعداد کل مقالات با ۱۹۳۹ مدرک در رتبه دوم قرار دارد.


دانشگاه تربیت مدرس به لحاظ سرانه مقالات اعضای هیات علمی و مجموع مقالات در ضریب تاثیر به نسبت اعضای هیات علمی، دارای رتبه اول در میان دانشگاه‌های جامع کشور می‌باشد که این امر نشان می‌دهد اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس به صورت متوسط، مقالات بیشتری نسبت به سایر اعضای هیات علمی منتشر کرده اند.


همچنین در شاخص سرانه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شاخص نسبت مجموع مقالات در ضریب تاثیر نشریه به تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول را از آن خود کرده است.


بر اساس این گزارش، دانشگاه تربیت مدرس در شاخص مجموع مقالات در ضریب تاثیر نشریه و کمیت و کیفیت نشریات منتشر کننده مقالات، رتبه دوم و در شاخص متوسط ضریب تاثیر رتبه سوم را دارا می‌باشد.


شایان ذکر است در ﺍﯾﻦ ﮔﺰﺍﺭﺵ، ﻣﻘﺎﻻﺕ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﺸﺮﯾﺎﺕ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺿﺮﯾﺐ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ WOS ﻧﻤﺎﯾﻪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ، ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.


ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻠﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻠﯿﻪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪﯼ ﻣﻠﯽ ISC ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺟﺎﻣﻊ، ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻋﻠﻮﻡ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ، ﺯﯾﺮﻧﻈﺎﻡ ﻭ ﻫﻨﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻔﺼﯿﻠﯽ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﺳﺘﻪ، ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﺪﻣﺖ ﺳﺎﻝ ﺗﺄﺳﯿﺲ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﻨﺪﯼ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ.


ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﺎﻣﻞ ' ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﻞ ﻣﻘﺎﻻﺕ، ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﺩﺭ ﺿﺮﯾﺐ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﺸﺮﯾﻪ، ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺿﺮﯾﺐ ﺗﺄﺛﯿﺮ، ﺳﺮﺍﻧﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﺍﺕ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻋﻠﻤﯽ، ﻧﺴﺒﺖ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﺩﺭ ﺿﺮﯾﺐ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﺸﺮﯾﻪ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ، ﺳﺮﺍﻧﻪ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ، ﻧﺴﺒﺖ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﺩﺭ ﺿﺮﯾﺐ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﺸﺮﯾﻪ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ' ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار