به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیش رویداد نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر (رویداد سکوی پرتاب غزال رویداد سرمایهگذاری بر تیمهای استارتاپی بازهای رایانهای) برگزار شد.
محمد امین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانهای با اشاره به نقش بازیهای موبايلی در ایجاد تعامل با کودک گفت: بازیهای موبایلی با مخاطب کودکی تعامل ایجاد میکند .همچنین برخی بازیهای فکری برای کودکان بزرگتر این نقش را ایفا میکنند. بازی میتواند افراد را متوجه زوایای مختلف یک موضوع کرده و آنها را به فکر کردن وادار کند.
وی در ادامه بازیهای رایانهای را عمیقترین ابزار در مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی دانست.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانهای با تاکید بر نقش پیشرو این بنیاد در امر تسهیلگری افزود: هرچه جلوتر آمدیم بنیاد به عنوان نهاد تسهیل گر توسعه بازی در کشور نقش خود را ایفا کرد .تعداد شرکتهای بازی ساز به دهها عدد رسید و با تغییر نسل، برخی از مشکلات بازار حل شد.
حاجیهاشمی با اشاره به برگزاری مسابقههای بازی سازی در استانهای مختلف کشور گفت: سال گذشته ۱۰ دوره مسابقه حضوری در ۱۰ استان برگزار شد که بازیسازان در جریان قرار گرفتند.
وی با تاکید بر اینکه در صنعت بازیسازی در سالهای اخیر راه خود را پیدا کرده است گفت: در سالهای اخیر نقاط قوت و ضعف را شناسایی کردیم و به نقطهای رسیده که آن نقاط قوت را باید معرفی کنیم تا رشد ایجاد شود.
مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای با ذکر نقاط قوت این صنعت افزود: تولید کنندگان بازی به مرحله نشر رسیدند، چند شرکت فعالیت بینالمللی دارند و توانستند در کشور زنجیرهی تولید تا عرضه را طراحی کنند.
وی با اشاره به سه ضلع مهم در بازیسازی گفت: ما در این رویداد سرمایهگذاران، ناشران و بازیسازان را به عنوان سه ضلع اصلی بازیسازی در کنار یکدیگر قرار میدهیم و این پیش رویداد به منظور معرفی این مدل در مسیر بازیسازی است.
گفتی است، پیش رویداد نهمین جنشواره بازیهای رایانهای با کمک مجموعه ۱۰۰ استارتآپ برگزار شد. همچين بنیاد ملی بازی رایانه و معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری برای سرمایه گذاری بر تیم ها را انجام میدهند و علاوه بر جایزه غزال زرین جایزه سرمایه گذاری نیز به تیم ها داده میشود.