آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۷۵۹۸۳

رشد پیام رسان های ایتا و روبیکا در زمان قطع اینترنت بین المللی

در پی اعمال محدودیت‌های موقت اینترنت بین‌الملل بنا بر ملاحظات امنیتی، داده‌های تحلیلی از رفتار کاربران فضای مجازی طی ۲۴ ساعت گذشته، از یک تحول معنادار در الگوی مصرف رسانه‌ایِ کاربران ایرانی خبر می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، براساس داده‌های به‌دست‌آمده، در حالی‌که در تلگرام بیش از ۱.۴ میلیون پست با ۶۳۰ میلیون بازدید از سوی حدود ۱۴۵ هزار رسانه منتشر شده و در اینستاگرام هم نزدیک به ۳ هزار پست و بیش از ۳۳ میلیون بازدید ثبت شده است، پیام‌رسان‌های بومی مثل ایتا و روبیکا رشد شگفت‌انگیزی را تجربه کرده‌اند.

ایتا می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای شبکه‌هایی مانند تلگرام استفاده شود. سرعت پیام رسانی و انتقال اطلاعات در این پلتفرم قابل قبول است و در بین پیام رسان‌های داخلی (تبلیغات در پیام رسان‌های ایرانی) بیشترین شباهت را به تلگرام دارد.

در ایتا، تنها طی یک روز بیش از ۱.۴ میلیون پست توسط بیش از ۱۰۱ هزار حساب بارگذاری شده و تعداد بازدید‌ها از مرز ۸۰۰ میلیون گذشته است.

در روبیکا هم رکوردی تازه با بیش از ۲.۹ میلیارد بازدید توسط ۵۱ هزار تولیدکنندهٔ محتوا ثبت شده است.

کارشناسان معتقدند این آمارِ قابل‌توجه نشان‌دهندهٔ آمادگیِ زیرساختی و بلوغ فنیِ بستر‌های داخلی برای پاسخگویی به نیاز‌های ارتباطیِ کاربران در شرایط خاص است.

تقویت پیام رسان‌های داخلی به لحاظ فنی و امکاناتی، باید قابلیت مناسبی را برای رقابت با سایر پیام رسان‌های خارجی غربی و شرقی ایجاد کند و از طرفی استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید سامان دهی و نظام‌مند شود.

البته وجود امنیت، امکانات کامل، رفع نیاز مخاطبان، سرعت بالا و کیفیت مناسب خدمات از جمله عوامل مهمی هستند که موجب گرایش مخاطبان به پیام رسان‌های اجتماعی با پلتفرم‌های داخلی می‌شوند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار