به گزارش خبرنگار « خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، شهاب الدین حاتمی صبح امروز در نشست معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران گروه های مختلف علمی دانشگاه یاسوج، که با حضور سرپرست دانشگاه برگزار شد، به بررسی مشکلات آموزشی این دانشگاه پرداخت.
وی ضمن مقایسه مولفه های آموزشی دانشگاه یاسوج نسبت به سایر مراکز علمی، به ارائه کمبود ها و نواقص آموزشی دانشگاه پرداخت و گفت: راهکار های بهبود کیفیت آموزش دانشگاه در مواردی از جمله مشارکت بدنه اعضای هیات علمی در وضعیت اموزش، اجرای ارزیابی درونی و بیرونی گروهها، توسعه رشته های بین رشته ای و ارتقاء رتبه دانشگاه در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی می باشد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج افزود: توجه به ارتباط با حوزه کاربرد و کارآفرینی، تقویت جایگاه معلم در دانشگاه و ایجاد قطب های خاص علمی و تقویت آنها از جمله دیگر عوامل و راهکارهای بهبود وضعیت آموزش دانشگاه هستند.
حاتمی ضمن تاکید بر اهداف آموزش در مراکز آموزش عالی کشور بیان داشت: توجه به اهداف آموزش در دانشگاه ها، بهترین راه جهت ارتقاء دانش بشری، بهبود توسعه و تربیت نیروی انسانی ارزش مدار، متخصص، پژوهشگر، ماهر و کارآفرین مورد نیازجامعه می باشد.
وی به مقایسه وضعیت آموزش در مراکز آموزش عالی کشور پرداخت و گفت: در نگاه مقایسه ای کشور ایران با کشورهای جهان، ایران در رتبه ای بالا قرار دارد و از لحاظ سهم آموزش عالی در ارتقاء دانش بشری با توجه به انتقال مقالات، نسبت به سایر کشورها مورد رضایت و پیشرفت است.
در ادامه این جلسه مدیران گروه های آموزشی و معاونین آموزشی دانشکده ها به بیان دیدگاه ها و مشکلات و سوالات خود پرداختند ./200ب2/