در مکتب امام، اقتدار نرم ناشی از حضور پاک توده ها به اضافه اقناع نسبی خواص جامعه یک اصل است در حالی که در نسخه جعلی، زور و قهر و غلبه اصل و مبناست، مکتب "تغلب" در تضاد با مکتب امام است.
گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، سیدسجاد موسوی؛ هنوز پس از گذشت چهار دهه از نظام سازی امام خمینی برای انقلاب اسلامی، مکتب امام خمینی به درستی در بین تودهها تبیین نشده است، لذا نسخه های جعلی مکتب امام خمینی در این ایام فراوان یافت میشود.نسخه ای که امام خمینی برای انقلاب اسلامی عرضه کرد یک نسخه بین المللی و قابل عرضه در تمامی کشورهای جهان است، البته اگر به درستی تبیین شود.
نسخه حضرت امام در شکل گیری انقلاب اسلامی شامل ارزش های نابی، نظیر تواضع و کرنش در مقابل خواست و اراده مردم بوده و هدف اصلی از مسئله ولایت فقیه هم تسهیل حرکت جامعه در مسیر قرب الی الله است و این مسیر جز با اختیار و انتخاب مردم میسر نمیشود، لذا هرگونه اعمال زور و غلبه حتی در بسیاری از احکام جزایی و مقررات اجتماعی و سیاسی جوابگوی آن هدف اساسی یعنی قرب الی الله نیست لیکن باید ثمره ناب جمهوریت در تمامی ارکان نظام هویدا شود.
در مکتب امام، اقتدار نرم ناشی از حضور پاک توده ها به اضافه اقناع نسبی خواص جامعه یک اصل است در حالی که در نسخه جعلی، زور و قهر و غلبه اصل و مبناست، مکتب "تغلب" در تضاد با مکتب امام است در این مکتب که در اصل مکتب معاویه ای است، هوای نفس و خواهش های نفسانی حکمرانی میکند در حالی که در مکتب امام تکلیف شرعی مبنا و اساس رفتارهاست.
رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشاتشان در حرم مطهر امام راحل به این نکته مهم اشاره کردند که گویا برخی از شباهت لفظ "تقلب" و "تغلب" متوجه اصل موضوع نشده اند اما با دقت و تامل در سخنان ایشان می توان به وضوح به معنی صریح "تغلب" پی برد و بر اساس نکاتی که رهبری به آنها تاکید داشتند می توان درباره مسئله فتنه و مجازات سران فتنه به نتیجه صحیح رسید و از آنجایی که ایشان امور را کاملا به رئیس قوه قضاییه سپرده اند به اقدامات ایشان در خصوص سران فتنه اعتماد دارند.
در نظام اسلامی میبایست در قوانین حقوقی و جزایی تبیین صحیح و عامه پسند ارائه شود تا توده ها به نقطه نورانی پذیرش قوانین دینی برسند، در غیر این صورت مقاومت منفی و قانون گریزی فزاینده عملا مانع اجرای احکام الهی خواهد شد، در فتنه ی 88 عده ای که به درستی پیام انقلاب 57 را درک نکرده بودند با شیطان ائتلاف کردند و قصد داشتند با وارونه جلوه دادن واقعیت یعنی "تقلب" و با استفاده از ابزار زور و غلبه یعنی "تغلب" به مطامع شان برسند.
در حکومت اسلامی اقتداری که ناشی از خواست عامه ی مردم باشد مشروعیت دارد و ایستادگی در مقابل خواست مردم نفرت آفرین است، بر همین اساس است که جمهوری اسلامی انقلاب کرد و همین مردم بودند که برای پیاده کردن اهداف اسلامی تا پای جان ایستادند و پس از انقلاب نیز شاهد بودیم همان کسانی که به ظاهر در انقلاب سنگ اسلام به سینه می زدند، در فتنه 88 اسلام را فراموش کردند و برای رسیدن به اهدافی که مستکبران در سرشان پرورانده بودند با هر ترفندی دست و پا می زدند تا شاید به مقصودشان برسند که باز هم تدابیر رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی و همچنین بصیرت مردمی که همیشه در صحنه حاضر بودند نگذاشت آنها به خیال خامشان برسند.
محاکمه و مجازات در نظام اسلامی، اگر با تبیین صحیح و قابل فهم احکام همراه باشد و اگر از سر دلسوزی و همراه با رأفت و رحمت انجام بپذیرد کینه زداست در غیر اینصورت کینه زاست؛ در مجازات سران فتنه که گفتار و کردارشان گواه همه اقدامات شان بود، تا حد زیادی رأفت صورت گرفت و گرنه همه می دانند که کارهای خلاف منافع نظام چه عقوبتی دارد و آنها که قصد "تغلب" داشتند می خواستند با حیله "تقلب" لکه سیاهی بر قلب پاک جمهوری اسلامی پدیدار کنند که به حول و قوه الهی این حقه آنها محقق نشد.
مبنای عقلانی پایداری، رحمت و تواضع است، اگر ضمن اعتقاد به مواضع خود حرمت و کرامت انسان ها را پاس بداریم و به رای مردم احترام بگذاریم و نهال خیرخواهی بندگان خدا را در دلهایمان قرص کنیم و سموم خودبرتربینی و ملامتگری را دفع کنیم، طعم شیرین عقلانیت اسلامی علی الدوام ذائقه مان را شیرین خواهد کرد.
در حالی که قرارگاه فتنه 88 بیرون از مرزهای کشور اداره میشد و آبشخور این فتنه کشورهای غربی بودند اما به واسطه آن یک غربال انسانی در کشور صورت گرفت و معدود وابستگان به دشمن از اتوبان انقلاب خارج شدند و بغی آشکار انجام دادند که همین امر پایداری نظام و ولایت فقیه و مردم با بصیرت را به دیگران ثابت کرد و همین بهانه "تقلب" موجب خالص سازی و استحکام نظام شد.