به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در کرمان؛ این روزها و در ایام 16 آذر (روز دانشجو) که وجه تسمیه آن استکبارستیزی به دلیل شهادت 3 دانشجوی دانشگاه تهران در سال 1332 که در اعتراض به حضور ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، بوده است جریانی تلاش کردند تا فضای دانشگاه ها را با برنامه ریزی و سناریو سازی از استکبارستیزی به بحثهایی مانند رفع حصر سران فتنه و یا موضوعات حاشیهای سوق دهند. افرادی از جریانی خاص که انگار عادت کردهاند به این که با سو استفاده از سعه صدر نظام جمهوری اسلامی ایران تندترین و غیرمعقولترین سخنان را در محیط عمومی جامعه مطرح کنند و هر بار دم از نبود آزادی و خفقان بزنند.
در هفته گذشته این افراد که تعداد آنها از مقدار انگشتان دستها بیشتر نمیشود با حضور در دانشگاههای مختلف کشور و به بهانههای مختلف اقدام به ایجاد تنش در محیط با نشاط دانشگاهها کردند.
بررسی نوع رفتار و سخنان این افراد در هفته گذشته نشان میدهد که مهم نیست حرف حسابشان چیست بلکه میتوان به طور ساده و خلاصه در یک کلمه گفت این افراد به دنبال شلوغ بازی خود هستند نه چیز دیگر.
این شلوغ بازی میتواند یکبار به بهانه 16 آذر باشد، یکبار به بهانه 22 خرداد باشد، یکبار به بهانه 25 بهمن باشد و حتی میتواند به بهانه تحویل سال نو و یا حتی پیروزی تیم پینگ پنگ ایران در یک مسابقه دوستانه! باشد.
آخرین نوع این رفتار را که ما میتوانیم اسمش را «شلوغ بازی بی بهانه یا با بهانه» بگذاریم در دانشگاه شهید باهنر کرمان و توسط کیومرثپور احمد که برای اکران فیلم قصههای مجید به این دانشگاه رفته بود روی داد.
دانشجو نباید ساکت بنشیند/حق شما دیدن فیلم بدون سانسور است
پور احمد در اعتراض به پخش ناقص قسمت «میگو» از مجموعهٔ قصههای مجید سالن را ترک کرد و پس از قطع کامل فیلم مجدد به سالن بازگشت و میکروفن را در درست گرفت و گفت: من انتظار داشتم شما دانشجویان به پخش ناقص فیلم اعتراض کرده و سالن را ترک میکردید؛ شما نباید ساکت بنشینید چون طبیعیترین حق شما دیدن بدون سانسور فیلم هاست.
وی ادامه داد: این فیلم بدون پخش تیتراژ پخش شد؛ من برای ساختن پلان به پلان این فیلم خون دل خوردم و زحمت کشیدم، این فیلم نتیجه سه سال عمر من است.
این کارگردان سینما با اشاره به اینکه من هنوز به زخم سانسور در سینما و تلویزیون عادت نکردهام؛ بیان داشت: نمایندگان مجلس در اکران برخی فیلمها به خصوص آخرین ساختهٔ رخشان بنی اعتماد دخالت داشتهاند؛ و تحت عنوان امنیت ملی جلوی اکران فیلمهای کارگردانان بزرگ ایران را میگیرند.
«۵۰ قدم آخر» با حب و بغض همراه شد
پوراحمد در پاسخ به سوالات دانشجویان نیز در رابطه با اینکه چرا فیلم «۵۰ قدم آخر» با واکنشهایی روبه رو شده است؛ گفت: «۵۰ قدم آخر» با حب و بغضهایی همراه شد، سکانسهای پایانی آن حذف شد و پایان آن تغییر کرد و به سلیقهٔ خودشان اکران شد و من مجبور شدم این فیلم را از کارنامهٔ خود حذف کنم، چون این فیلم فیلم من نیست.
«شیار ۱۴۳» شلوغ و بیپیکر است/واقعگرایی آن تبدیل به شلختگی شده است
کارگردان قصههای مجید در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در رابطه با فیلم «شیار ۱۴۳» با شلوغ و بیپیکر دانستن فیلم، تصریح کرد: شیار ۱۴۳ ظرافت و محاسن بسیاری دارد اما ملودرامی است که پایانش نازل شده است و میتوانست بهتر از این تمام شود؛ البته به عنوان نخستین فیلم نرگس آبیار فیلم قابل تاملی است.
وی ادامه داد: در شیار ۱۴۳؛ واقعگرایی تبدیل به شلختگی شده و حشویات و زوائد زیادی در فیلم وجود دارد.
ما چهار سال جهنی را داشتیم/ دخالت در کار وزارت ارشاد به مجلس ربطی ندارد
پوراحمد با انتقاد شدید به مسئولان سابق وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: ما چهار سال جهنی را داشتیم؛ تمام بودجهٔ سینما را جارو کردند و رفتند.
کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته فیلمهای احمقانهٔ یکبار مصرف ساخته شده که باید به زبالهدان تاریخ انداخته شوند، تصریح کرد: به مجلس ربطی ندارد که در کار وزارت ارشاد دخالت میکند، چرا با فرهادی که جایزهٔ اسکار را دریافت کرد اینگونه رفتار میشود؛ چرا رخشان بنی اعتماد باید نام فیلمهایش را عوض کند، چرا باید فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری توقیف شود.
در مملکتی که مجلسش جلوی پروانه وزارت ارشاد را میگیرد؛ چیزی جز بیقانونی حاکم نیست
وی با تاکید بر اینکه هنرمندان دنیای سیاست بازی را نمیفهمند؛ ادامه داد: دنیای ما متفاوت از دنیای شماست؛ در مملکتی که مجلسش جلوی پروانهٔ وزارت ارشاد را میگیرد و برای این پروانه تره هم خورد نمیکند، چیزی جز بیقانونی حاکم نیست.
معلوم نیست احمق چه مصرف کرده که اینگونه با فیلمها برخورد میکند
پور احمد با اشاره به موسسهٔ سروش نیز گفت: عدهای در موسسهٔ سروش برای مردم تصمیم میگیرند؛ معلوم نیست یارو آن لحظه خمار و نئشه بوده که میزند فیلمها را نابود میکند و معلوم نیست احمق چه مصرف کرده و میزند همه چیز را خراب میکند.
این کارگردان در توهینی دیگر به صدا و سیما گفت: هشت سال دولت احمدینژاد دزدی و فساد و سیاست بازی بر صدا و سیما حاکم بود؛ البته در حال حاظر آدمهای شایستهای بر سرکارند.
وی ادامه داد: با آن قیمتی که من قصههای مجید را برای تلویزیون ساختم، فهمیدم که مجانی برای تلویزیون بیشرم کارکردم.
فضای مملکت شیر تو شیر است/ شاه در زمان رفتن از ایران گفت: زنده باد آزادی، باید بر همه چیز پشت پا زد
کارگردان قصههای مجید بیان داشت: در مملکتی که قانون ندارد و این قوه دیگری را رد و نقض میکند، در این فضای شیر تو شیر باید شانس بیاوری که سانسورت نکنند.
پوراحمد در پایان سخنانش به بیان خاطراتی از شاه ملعون و همسرش در زمان فرار از ایران، گفت: در آن زمان شاه گفت؛ زنده باید آزادی و آزادی همین لحظه با تو بودن است و پشت پا بر همه چیز زد.
چرا اینقدر این روزا فحش میشنویم؟از اون بنده خدا بگیر تا این...چه دورانیه،هیجانی...
برو عزیز من تو که از فرهادی و بنی اعتماد دفاع می کنی فی البداهه دو کلام در مورد اینا و فیلماشون نمی تونی حرف حساب بزنی.
ما فیلمهای ده نمکی و حاتمی کیا و بقیه تازه به دوران رسیده های بی سواد را می بینیم و باهاش حال می کنیم، توهم برو فیلمای این به اصطلاح منورالفکرهای کورباطن را که کاری جز توهین و بی ادبی نسبت به مردم بلد نیستند، را ببین. خداوند انشاالله با هم محشورتون کنه.