
کد خبر:۷۴۶۵۷۳
بطحایی در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه:
فقط وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش میتوانند به مدارس بخشنامه تکلیفی بفرستند
وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشنامهای را ابلاغ کردیم که فقط وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش میتواند بخشنامه تکلیفی به مدارس ابلاغ کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: نشاط در یادگیری رو به کاهش است بچهها به نوعی از مدرسه میترسند و استرس و اضطراب دارند و عواملی ایجاد شده است که بچهها از مدرسه احساس نشاط و شادی نمیکنند.
وی ادامه داد: بچهها به سختی به مدرسه میآیند و با شادی از مدرسه خارج میشوند و این نشان دهنده ضعف ماست که بچهها در مدرسه احساس نشاط نمیکنند.
بطحایی با بیان اینکه رقابتهای فردی جای فعالیت گروهی را گرفته است، گفت: کسانی که مهارت زندگی را یاد میگیرند و صبوری میکنند، تشویق نمیشوند بلکه مدال را گردن کسی میاندازیم که فرمولهای بیشتری بلد باشد.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش اگر بخواهد به موفقیت دست پیدا کند باید با جرأت و جسارت این را داشته باشد، افزود: مقاومت در برابر تغییر زیاد است و این از عهده یک وزیر و دو وزیر بر نمیآید.
وزیر آموزش و پرورش به خوشحالی دانشآموزان از تعطیلات نابهنگام اشاره کرد و ادامه داد: وقتی دانشآموزان میشنوند که مدرسه به دلیل آلودگی هوا، تعطیل است، خوشحال میشوند و جیغ و هورا میکشند؛ در حالی که باید همه ناراحت شوند و این چیزی است که باید اصلاح شود یعنی مدرسه آنقدر بانشاط باشد که دانشآموز از تعطیلی آن خوشحال نشود.
وی با اشاره به طرح «بازی و یادگیری» گفت: این طرح به معنای آموزش در حین بازی است که در گام اول در یکهزار مدرسه ابتدایی برای پایههای اول تا سوم دبستان انجام میشود و امیدواریم که گسترش یابد و مدارس شادابی داشته باشیم.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: نشاط در یادگیری رو به کاهش است بچهها به نوعی از مدرسه میترسند و استرس و اضطراب دارند و عواملی ایجاد شده است که بچهها از مدرسه احساس نشاط و شادی نمیکنند.
وی ادامه داد: بچهها به سختی به مدرسه میآیند و با شادی از مدرسه خارج میشوند و این نشان دهنده ضعف ماست که بچهها در مدرسه احساس نشاط نمیکنند.
بطحایی با بیان اینکه رقابتهای فردی جای فعالیت گروهی را گرفته است، گفت: کسانی که مهارت زندگی را یاد میگیرند و صبوری میکنند، تشویق نمیشوند بلکه مدال را گردن کسی میاندازیم که فرمولهای بیشتری بلد باشد.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش اگر بخواهد به موفقیت دست پیدا کند باید با جرأت و جسارت این را داشته باشد، افزود: مقاومت در برابر تغییر زیاد است و این از عهده یک وزیر و دو وزیر بر نمیآید.
وزیر آموزش و پرورش به خوشحالی دانشآموزان از تعطیلات نابهنگام اشاره کرد و ادامه داد: وقتی دانشآموزان میشنوند که مدرسه به دلیل آلودگی هوا، تعطیل است، خوشحال میشوند و جیغ و هورا میکشند؛ در حالی که باید همه ناراحت شوند و این چیزی است که باید اصلاح شود یعنی مدرسه آنقدر بانشاط باشد که دانشآموز از تعطیلی آن خوشحال نشود.
وی با اشاره به طرح «بازی و یادگیری» گفت: این طرح به معنای آموزش در حین بازی است که در گام اول در یکهزار مدرسه ابتدایی برای پایههای اول تا سوم دبستان انجام میشود و امیدواریم که گسترش یابد و مدارس شادابی داشته باشیم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.