رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: حداکثری برای یادگیری وجود ندارد، چرا که یادگیری معطوف به آموزش کلاسیک نیست، اما در مقابل با مدرکگرایی صرف، مخالفم.
عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص حداکثر یادگیری برای دانشجویان گفت: حداکثری برای یادگیری وجود ندارد چرا که یادگیری معطوف به آموزش کلاسیک نیست و تا زمانی که زنده ایم باید در مسیر یادگیری حرکت کنیم و این الزاما محدود به مدرک تحصیلی نیست.
مصلح اضافه کرد: امروزه در ایران، درصد محدودی از دانشجویان نسبت به مقطع کارشناسی به سمت تحصیل در مقطع دکتری میروند و عمدتا کسانی در مقطع دکتری تحصیل میکنند که گرایشهای تحقیقاتی دارند و بسیاری از فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد پس از کسب مدرک دانشگاهی وارد بازار کار میشوند و دیگر تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، اما این به این معنی نیست که این افراد دیگر نیازی به یادگیری ندارند، بلکه در بازار کسب و کار نیز میتوانند به کسب تجربه بپردازند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با تاکید بر اینکه با مدرک گرایی مخالفم، اظهار کرد: جامعه کنونی نیازمند مدرک گرایی نیست و الزاما نباید تمامی دانشجویان تا مقطع دکتری و حتی بالاتر به تحصیل بپردازند، اما بسته به جایگاهی که قرار است افراد در جامعه داشته باشند، باید به یادگیری ادامه داد.
وی با اشاره به یکی از خاطرت دوران تحصیل خود در دانشگاه یادآور شد: در دوران دانشجویی (مقطع کارشناسی) استادی داشتیم که با شیوه آموزشش، تمام دانشجویان علاقهمند و غیرعلاقهمند به تحصیل را جذب کلاسش میکرد و باعث میشد دانشجویان، تمام مدت در کلاس با علاقه به مباحث ریاضی گوش دهند حتی اگر قلبا حس تنفر به این رشته را داشتند!
مصلح بیان کرد: این استاد همواره فضایی شاد و با انگیزه را در کلاس ایجاد میکرد و باعث میشد دانشجویان با اشتیاق در کلاسش حاضر شوند. شاید بتوان گفت که ایشان در حوزه آموزشی یکی از بهترین اساتید ایران بودند؛ بنابراین در صورتی که شیوه آموزش، صحیح باشد، دانشجویان علاقهمند به یادگیری میشوند.