
لطف اللهی در گفتگو با دانشجو:
حال ناخوش آموزش مجازی در مدارس دولتی یزد / ۸۰۰۰ دانش آموز دبستانی استان یزد از امکانات مجازی بی بهرهاند
فعال دانشجویی و عدالتخواه استان یزد گفت: حدود ۸۰۰۰ هزار نفر از دانش آموزان دبستانی استان یزد از امکانات آموزش مجازی بی بهرهاند.
سجاد لطف اللهی، فعال دانشجویی و عدالتخواه استان یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: اوایل اردیبهشتماه امسال، آمارهای آموزشوپرورش استان حاکی از این بود که ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان یزد از تمامی امکانات آموزش مجازی بیبهرهاند و در شرایط کرونایی و آموزش از راه دور، هیچگونه امکانی برای تحصیل ندارند؛ آن هم در استان یزد که یکی از برخوردارترین و متمولترین استانهای کشور بود. با پیگیریهای بیشتر متوجه شدیم آمار صحیح ۸۰۰۰ نفر صرفا در مقطع ابتدایی است.
لطف اللهی افزود: اعضای گروه جهادی "زیر پونز شهر" دستبهکار مطالبه و راهکار شدند. از وزارت آموزش پرورش و دانشگاه فرهنگیان کشور گرفته تا مسئولین استانی آموزش و پرورش و حتی سازمان تبلیغات و بسیاری از جاهایی که ذرهای امید داشتیم. اما متأسفانه مسئولین که هیچ درکی از ماجرا و آسیبهای آن نداشتند، در وهله اول اصلاً اهمیتی به این موضوع ندادند و تصوری از دانشآموزی که حتی در خانه تلویزیون هم برای دیدن برنامههای آموزشی شبکه ۷ ندارد، نداشتند.
نائب دبیر کمیته سیاسی جنبش عدالتخواه کشور ادامه داد: «زیر پونز شهر» تا آنجا که توانست سعی در برطرف کردن این بیعدالتی آموزشی داشت، شاید در وسعت کوچکی بود، اما استانهای دیگری هم به این طرح پیوستند و تا آنجا که میشد دانشجویان عدالتخواه و بسیج نیز در شنیده شدن این طرح کمک کردند.
وی یادآور شد: در حال آمادهسازی برای سال تحصیلی جدید بودیم که مدارس به این شیوه بازگشایی شدند. در کنار مدارس غیرانتفاعی و مدارس برخوردار، که از تمامی امکانات برای آموزش حضوری و مجازی استفاده میکنند، مدارسی هم هستند که چیزی برای این امر ندارند و دانشآموزانشان با شرایطی نامساعد، ولی بهتر از صفر در حال تحصیل هستند. کلاس یکسوم و مدرسه سه نوبتی، حداقل کاری است که میتوان برای دانش آموزان کرد.
لطف اللهی ادامه داد: باید واقعبین باشیم و بپذیریم که کرونا تا مدتها مهمان ما خواهد بود و هرسال تعطیل کردن، آموزش ابتدایی کل کشور را یک سال عقب میاندازد؛ این در کنار معضل پیوستگی آموزش ابتدایی و عقبماندگی قشر محروم که بهواسطه دهک پایین بودن احتمال بالای ترک تحصیل پس از یکی دو سال مشروطی را هم دارد، یک فاجعه بزرگ آموزشی و مشکلی است که در همه حوزههای مملکت تسری پیدا میکند.
لطف اللهی افزود: اعضای گروه جهادی "زیر پونز شهر" دستبهکار مطالبه و راهکار شدند. از وزارت آموزش پرورش و دانشگاه فرهنگیان کشور گرفته تا مسئولین استانی آموزش و پرورش و حتی سازمان تبلیغات و بسیاری از جاهایی که ذرهای امید داشتیم. اما متأسفانه مسئولین که هیچ درکی از ماجرا و آسیبهای آن نداشتند، در وهله اول اصلاً اهمیتی به این موضوع ندادند و تصوری از دانشآموزی که حتی در خانه تلویزیون هم برای دیدن برنامههای آموزشی شبکه ۷ ندارد، نداشتند.
نائب دبیر کمیته سیاسی جنبش عدالتخواه کشور ادامه داد: «زیر پونز شهر» تا آنجا که توانست سعی در برطرف کردن این بیعدالتی آموزشی داشت، شاید در وسعت کوچکی بود، اما استانهای دیگری هم به این طرح پیوستند و تا آنجا که میشد دانشجویان عدالتخواه و بسیج نیز در شنیده شدن این طرح کمک کردند.
وی یادآور شد: در حال آمادهسازی برای سال تحصیلی جدید بودیم که مدارس به این شیوه بازگشایی شدند. در کنار مدارس غیرانتفاعی و مدارس برخوردار، که از تمامی امکانات برای آموزش حضوری و مجازی استفاده میکنند، مدارسی هم هستند که چیزی برای این امر ندارند و دانشآموزانشان با شرایطی نامساعد، ولی بهتر از صفر در حال تحصیل هستند. کلاس یکسوم و مدرسه سه نوبتی، حداقل کاری است که میتوان برای دانش آموزان کرد.
لطف اللهی ادامه داد: باید واقعبین باشیم و بپذیریم که کرونا تا مدتها مهمان ما خواهد بود و هرسال تعطیل کردن، آموزش ابتدایی کل کشور را یک سال عقب میاندازد؛ این در کنار معضل پیوستگی آموزش ابتدایی و عقبماندگی قشر محروم که بهواسطه دهک پایین بودن احتمال بالای ترک تحصیل پس از یکی دو سال مشروطی را هم دارد، یک فاجعه بزرگ آموزشی و مشکلی است که در همه حوزههای مملکت تسری پیدا میکند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۱
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.