به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری دیگر نهادها و تشکلهای بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در تلاشند تا بهرهمندی از نوآوری و فناوری در برگزاری نمایشگاهها را توسعه دهند.
پیشرفتهای فناوری در همه عرصههای تولیدی، صنعتی، تجاری و خدماتی تغییرات دیدگاهی در کسبوکارها به وجود آورده است این موضوع به تحول فرهنگی و رفتارهای اجتماعی مردم منجر شده است. به همین دلیل بهرهگیری از ابزارهای نوین فناوری در همه عرصههای زندگی فردی و اجتماعی به یک ضرورت انکارناپذیر بدل شده است. یکی از روشهای توسعه بازار این حوزه، ایجاد زمین بازی مناسب برای فعالیت کسبوکارها بر بستر فضای مجازی است.
نمایشگاه مجازی ایران نیز در همین راستا از پنجم اسفندماه سال جاری کار خود را آغاز کرده است و به مدت سه ماه برگزار میشود تا تجربهای نوین از بازاریابی در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد. شرکتهای دانشبنیان، خصوصی و دولتی میتوانند در حوزههای تجارت و بازرگانی، صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع غذایی، فرهنگ و هنر، نشر و رسانه دیجیتال و خدمات در این نمایشگاه، غرفههای مجازی داشته باشند.
نمایشگاه مجازی ایران به مدت ۹۰ روز تا ۵ خرداد ۱۴۰۰ بر بستر آنلاین برگزار میشود و میزبان بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند.
همچنین شیوع کرونا در دنیا، تبعات زیادی برای فعالیتهای اقتصادی به همراه داشته است. بیماری که با شیوع همگانی در دنیا، بسیاری از کسبوکارها و رویدادهای اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات اقتصادی برای آنها به وجود آورده است. برگزاری نمایشگاهها یکی از روشهای کسب درآمد و بازاریابی برای فعالان اقتصادی است، اما با شیوع کرونا این موضوع با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو شده است. فراهم شدن زمینه لازم برای برگزاری آنلاین و مجازی این نمایشگاهها و رویدادها میتواند تا حدودی، تبعات اقتصادی کرونا را که گریبان گیر این کسب و کارها است، کاهش دهد.