به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، در این آیین دکترنادگران با بیان اینکه بیش از یک سال و نیم است که جهان با بیماری همهگیرکرونا مواجه است، اظهار داشت: در طول این مدت بسیاری از کسبوکارها آسیب دیدهاند و برنامههای آموزشی و پژوهشی دانشگاهها نیز بهصورت مجازی ادامه پیدا کرد.
وی افزود: دانشگاه شیراز پس از شیوع بیماری کرونا طرحهای مختلفی را در زمینههای مختلف برای اقشار مختلف دانشگاهیان بهویژه دانشجویان ارائه داد.
دکتر نادگران ادامه داد: ما بهراحتی توانستیم از تهدید کرونا فرصت بسازیم. وبینارها و برنامههای بسیارخوب فرهنگی که از طریق فضای مجازی برگزار شد، یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه در دوران کرونا به شمار میرود.
وی افزود: دانشگاه شیراز بهعنوان یکی از دانشگاههای برتر و تراز یک کشور از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا درصدد کاهش افسردگیها و مشکلات روحی و روانی ناشی از کرونا بود و برنامههای بسیارخوبی نیز در این زمینه از سوی معاونت حوزه فرهنگی دانشگاه تدارک دیده شد.
دکتر نادگران یادآوری کرد: یکی از برنامههای ما در دوران کرونا برگزاری رویداد کمند بود. ما بر این باور هستیم که در دانشگاه علاوهبر آموزش و پژوهش، فعالیتهای فوق برنامهی دانشجویی نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی بیان داشت: دانشگاههای نسل سوم و چهارم در دنیا دانشگاههایی هستند که براساس نوآوری و فنآوری، مهارت و حل مسائل جامعه بنا گذاشته شدهاند. دانشگاه شیراز نیز برای تحقق این امر، به سمت برنامههایی ازجمله برگزاری رویداد کمند رفته است.
دکتر نادگران عنوان کرد: رویداد کمند ویژهی دختران دانشجوی دانشگاه شیراز برگزار شد و ما از دختران دانشجو خواستیم که مهارت و نوآوری خود را در قالب برخی از کارهای هنری و تجاری به منصه ظهور برسانند.
وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد قابل توجهی از دانشجویان در این طرح شرکت کردند و امروز که به اختتامیه این رویداد میرسیم متوجه شدیم که دختران دانشجوی ما از استعدادها، مهارتها و نوآوریهای بسیاری برخوردار هستند که باید به آنها کمک کنیم و این ظرفیتهای بالقوه را بالفعل کنیم.
رئیس دانشگاه شیراز عنوان کرد: دانشجو در کسوت دانشجویی اگر در محیط و فضایی قرار بگیرد که ظرفیتها و توانمندیهای خود را اثبات کند و با جدیت پیش برود میتواند مهارتهایی را یاد بگیرد و حتی این مهارتها را به دیگران آموزش بدهد.
وی ابراز کرد: امیدواریم این برنامهها در دانشگاهها به مثابه دانشگاههای مهارتآموز بهعنوان بخشی از مهارتهای اصلی پیگیری شود و در این رویدادها از پتانسیلها و توانمندیهای دانشجویان پسر و دختر استفاده کنیم.
دکتر نادگران بیان کرد: برگزاری این رویدادها هم باعث ایجاد فضای سعی و خطا برای دانشجویان میشود و هم شرایطی را برای مسئولیتپذیری در بین دانشجویان فراهم میکند و امیدواریم که بخش قابلتوجهی از دانشجویان بتوانند از این طریق هنرهای خود را در آینده در شرکتهای معتبر و شناخته شده استارتاپی و دانشبنیانی پیش ببرند. ما نیز در دانشگاه شیراز زمینه مناسبی را برای بهرهبردن از تمامی این جذابیتها و ظرفیتها فراهم میکنیم.