به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمدمهدی مهدوی؛ حجتالاسلام حمزه وطنفدا در چهل و پنجمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی ضمن «بررسی رسالت جریان دانشجویی و نقش آن در تحولات کشور»، گفت: تشکلهای پیشرو باید با خلاقیتهای خودشان، برای فضای امروزی جامعه ما که کروناست و همهچیز مجازی شده است فکری بکنند تا فضای تشکیلاتیشان از کار نیفتد.وی افزود: همینقدر که تعطیل بودن بیمارستان در هنگام کرونا خندهدار است، تعطیل بودن تشکلهای دانشجویی نیز مضحک و خندهدار است. اما رسالت دانشجو چیست؟ با رجوع به بیانات امامین انقلاب و متفکران انقلاب اسلامی میتوان به موارد مهمی رسید.
وطنفدا بیان کرد: به میزانی که ما از قرآن و احادیث فاصله گرفتیم، حیات ما کمرنگتر شده است. ببینید، انقلاب ما زمانی پا میگیرد که قرآن و نهجالبلاغه بصورت جدی به فضای کنشگری وارد شد و حالا که از این فضا فاصله گرفتیم، ناکارآمد شدیم و جامعه و مردم را نیز از دست دادیم. در واقع هرچقدر که ما بیشتر به فضای علوم انسانی غربی نزدیک شدیم از کارآمدی فاصله گرفته ایم و حالا که از این فضا فاصله گرفتیم، ناکارآمد شدهایم و جامعه و مردم را نیز از دست دادهایم.
وی اظهارکرد: علوم انسانی تعریف خاصی از انسان دارند و تمام رشتهها بر اساس آن انسانشناسی کار میکنند؛ اما انقلاب اسلامی تعریف جدیدی از انسان را به ما ارائه میدهد. خوب مشخص است که با این علوم و انسانشناسی، انسان انقلاب اسلامی تولید نمیشود.
وی اضافه کرد: علوم انسانی خودش اعتراف میکند که نمیتواند انقلاب اسلامی را بشناسد. همانطور که میشل فوکو، جامعهشناس انقلاب به این موضوع اعتراف کرده است.
استاد مدعو چهل و پنجمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی وی با بیان اینکه قرآن پس از اینکه مبدا و معاد انسان را مشخص میکند و معنای زندگی را به او میآموزد، شروع میکند به شناساندن سنتهای جامعه و ارتباط فرد و جامعه، گفت: قرآن اگر در اندیشه بنیادین از وجود شیطان خبر میدهد، در اندیشه اجتماعی از وجود طاغوت خبر میدهد.
وطنفدا بیان کرد: اندیشههای اجتماعی است که مکاتب را از هم تفکیک میکند و اینجاست که اندیشه اجتماعی اسلام خود را متمایز میکند.