به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش به عنوان نیاز پایه یک سازمان یا فعال اقتصادی در حوزههای گوناگون محسوب میشود. در حوزههای بازرگانی و صادرات نیز این موضوع اصلی بوده و یکی از پیش نیازهای مهم در توسعه توانمندی یک شرکت برای صادراتی شدن و فعالیت اقتصادی بینالملل است.
آگاهی از مسیرهای ورود به بازارهای صادراتی، مباحث مرتبط با حمل و نقل بین الملل، نقل و انتقالات مالی و آشنایی با ادبیات تجارت بین الملل نیاز اساسی فعالان برای ارتباط با سایر تجار و فعالان اقتصادی بین الملل است.
در همین راستا نیز کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی با درک این نیاز تلاش و حمایت ویژهای را برای تامین نیاز آموزشی شرکتهای دانش بنیان و مدیران بازرگانی این شرکتها در نظر گرفته است که میتوان به حمایت از برخی دورههای عمومی و در حال ارائه از طریق موسسات و سازمانهای آموزشی معتبر به صورت بلاعوض اشاره کرد و همچنین سایر دورههای تخصصی بنا به تشخیص مجری خدمات یا اعلام نیاز شرکتهای تحت حمایت قابل ارائه است.
حمایت در بخش آموزش شامل ۷۰ درصد هزینه تا سقف مشخص میشود. ۳۸۴ عدد مربوط به تعداد آموزشها در سال ۹۹ است که به شرکتهای دانش بنیان و خلاق ارائه شد.
البته این خدمات ارائه شده در حوزههای مختلف مانند ماشین آلات، برق و الکترونیک، مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات، داروهای پیشرفته، تجهیزات پزشکی، فناوری زیستی و خدمات تجاریسازی صورت گرفت و هر کدام از آنها سهم متفاوتی را از این خدمات دریافت کردند. به عنوان مثال ماشین آلات ۳۳ درصد سهم را به خود اختصاص داد و مواد پیشرفته ۱۵ درصد.
همچنین مقررات صادرات و واردات، اصول و فنون مذاکرات تجاری بین المللی، مدیریت استراتژیک بازاریابی بین المللی، اصول مکاتبات تجاری بین المللی، صفر تا صد صادرات، صادرات را شروع کنیم و اصول و مبانی بازرگانی بین الملل برخی از عناوین این دورههای توانمندساز آموزشی است.