دبیر نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی پیگیری طرحهای علمی برای رسیدن به تولید و «ایده تا محصول» را شعار اساسی جهاد دانشگاهی دانست.
به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، دکتر ایمانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد شاخص جهاد دانشگاهی در بوستان گفتوگو با تاکید بر نمایش هدفمند دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: یکی از ویژگیهای جهاد دانشگاهی نمایش دستاوردهای خود در شرایط حساس و ویژه است.
وی در این باره گفت: در سال 61 پس از تعطیلی دانشگاهها و با بالا گرفتن تبلیغات دشمن جهاد دانشگاهی علیرغم عمر کوتاه خود نمایشگاهی را جهت نشان دادن توانمندیهای علمی کشور برپا کرد.
ایمانی افزود: امروز هم با اوج گرفتن تبلیغات دشمن مبنی بر تضعیف ایران در اثر تحریمها برپایی نمایشگاه برای خنثی کردن این تبلیغات را وظیفه خود دانستیم.
دبیر نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی با اشاره به ورود جهادی این مجموعه به اکثر عرصههای علمی گفت: تنها چند روز پس از کنار کشیدن خارجیها از دکلهای حفاری نفت جهاد دانشگاهی دکلهای حفاری نفت خود را به راه انداخت که امروز مشغول کار هستند.
وی افزود: وقتی توتال فرانسه از آموزش نیروهای پارس جنوبی انصراف داد معاونت آموزشی جهاد با ورود به این عرصه آموزش نیروها را بر عهده گرفت که امروز در حال برگزاری دوره دوم آموزش در شیراز است.
ایمانی با اشاره به توانایی علمی جوانان ایران گفت: از میان هزاران طرح پژوهشی جهاد 900 طرح کاندیدا شد که 247 طرح انتخاب شدند.
دبیر نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی افزود: این طرحها کاملا داخلی بوده و توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته میشوند.
وی برگزاری 30 کارگاه تخصصی با موضوعات مختلف علمی را از دیگر بخشهای نمایشگاه دانست و گفت: این کارگاهها برای یاد گرفتن راههای نوین و میانبر پژوهش هستند تا شعار اصلی جهاد یعنی «ایده تا محصول» آموزش داده شود.
ایمانی در پایان یادآور شد: جهاد دانشگاهی با طرح شعار «ایده تا محصول» راه پیگیری طرح علمی تا عملیاتی شدن آن را مهم میداند.