رئیس مرکز راهبردی سپاه با بیان اینکه به خاطر انقلاب اسلامی امروز کسی نمیتواند مردم را به خانههایشان ببرد که به حکومت کار نداشته باشند، گفت: انقلاب اسلامی دستگاه فکری اهل سنت را عوض کرد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، از مشهد، علی اکبر احمدیان دقایقی پیش در چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی با اشاره به شعار «تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن نوین اسلامی» این اجلاس گفت: توجه به این گام بزرگ و اساسی است که از بسیج اساتید انتظار میرود در این راستا نقش آفرین باشد؛ در نگاه کلان به بسیج بی تردید نقش اساتید و طلاب نقش سر و مغز است.
وی با بیان اینکه در سال 79 آرزو میکردیم جایی شکل بگیرد که مسئله عمق بخشی به انقلاب اسلامی را برعهده بگیرد، تصریح کرد: عمق بخشی به انقلاب اسلامی شاخص محوری است و برای بسیج اساتید که میتواند ببیند آیا به سمت رسالتش حرکت میکند یا نه این موضوع حائز اهمیت است.
رئیس مرکز راهبری سپاه با تاکید مجدد بر رسالت بسیج اساتید مبنی بر عمق بخشی به انقلاب اسلامی گفت: عنوان تمدن اسلامی بسیار با این رسالت متناسب است.
احمدیان با اشاره به طیفهای که انقلاب را تهدید میکنند، گفت: طیف تهدید سخت، نیمه سخت و نرم است که هرچند در گذشته تنها در حد تئوری و نظری بود؛ اما امروز همه جا فراگیر شده است.
وی ادامه داد: نظام سلطه ابتدا کارش را با تهدید سخت شروع کرد؛ اما اشغال سرزمینها برتافته نمیشد.
رئیس مرکز راهبردی سپاه ادامه داد: مرحله بعدی تهدید نیمه سخت بود که اشغال آشکار از بین رفت و استقلال آورد؛ اما نظام سیاسی وابسته به سلطه جایگزین آن شد، امروز هم در بعضی از کشورها شاهد این مسئله هستیم.
احمدیان با بیان اینکه در مقابل این مرحله حرکتهای آزادیخواهانه شکل گرفت و سپس مرحله اعمال تهدید نرم نظام سلطه تکوین یافت، تصریح کرد: در تهدید نرم زور آشکار و پنهان دیگر نیست؛ بلکه مردم با رای خودشان کسی را انتخاب میکنند که در پازل سلطه کار کند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه تنها برای اسلام بلکه برای تاریخ بشریت کار بزرگی کرد، بیان داشت: انقلاب اسلامی تومار سلطه نرم را در هم پیچید آن زمان که امام فرمود« روزی از موزنه کلیساها هم فریاد مر گ بر آمریکا بلند خواهد شد» کسی باور نمیکرد اما امروز این اتفاق افتاده است.
رئیس مرکز راهبردی سپاه با بیان اینکه هشت سال پیش موج کتابهای دموکراسی در جهان سوم ایجاد شده بود تصریح کرد: با کیاست امام راحل و فرقان الهیاش انقلاب اسلامی نمونه واقعی دموکراسی را در مقابل بلاد تقلبی آن ایجاد کرد.
احمدیان با اشاره به مدل مردم سالاری دینی انقلاب اسلامی تصریح کرد: موج اول انقلاب اسلامی رژیم ستم شاهی را شکست داد، برخی گمان میکردند این موج تنها در ایران تمام میشود اما در لبنان هم اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: حزب الله نه تنها در بعد امنیت بلکه در فرآیند مردم سالاری واقعی در میان کشوری که همه آن شیعه نیست خودش را تثبیت کرد.
رئیس مرکز راهبردی سپاه افزود: همین امر برای حماس در فلسطین و در عراقی که مورد اشغال آمریکا بود، اتفاق افتاد و موج دوم مردم سالاری دینی در این کشورها شکل گرفت.
احمدیان ادامه داد: موج سوم انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی منطقه ظهور کرد و امروز کسی نمیتواند مردم را در خانههایشان بنشاند تا به حکومت کاری نداشته باشند انقلاب اسلامی دستگاه فکری اهل سنت را عوض کرد.
وی با بیان اینکه موج چهارم انقلاب اسلامی در آمریکا رخ داد، تصریح کرد: امروز توسعه انقلاب اسلامی به این معنا اتفاق افتاده است که ترکشی که امام رها کرده بود در جان نظام سلطه و تمدن سکولار غرب نشسته است.
رئیس مرکز راهبردی سپاه افزود: تمدن غرب از این ترکش نمیتواند خود را ترمیم کند همچنان که تمدن ایران نتوانست در برابر ورود اسلام مقاومت کند و شکست خورد.
احمدیان بیان داشت: انقلاب اسلامی امروز مبانی فکری منطقه و دنیا سلطه غرب را در هم شکسته است و نظام سلطه در غرب مشروعیت ندارد.
مشروعیت نظام سلطه را در درون خود شکسته است
احمدیان با اشاره به اینکه امروز مشروعیت نظام سلطه را در درون خود شکسته است، بیان داشت: انقلاب برای نظام سلطه مسائلی را مطرح کرده است که دیگر قابل حل نیست بنابراین به صورت یک نظام پایدار در حال پاشیدن است.
وی با طرح این پرسش که چگونه یک پارادیم شکل می گیرد و ما در کجای این پارادایم هستیم، گفت: امروز در دنیا یک باور جدید تولید کرده ایم که در حد یک هواست که باید آن را تبدیل به یک ایده کنیم.
رئیس مرکز راهبردی سپاه با اشاره به اینکه اقدام بزرگی که شما اساتید می توانید در این راستا انجام دهید، عمق بخشیدن به این پارادایم است، ادامه داد: باید این هوای را که در دنیا ایجاد کرده ایم به صورت یک ایده درآوریم و در مرحله بعد آن را تبدیل به دکترین و تمدن نوین اسلامی کنیم.
احمدیان با اشاره به اینکه نیاز امروز ما تعمیق است، افزود: غربی ها مدعی بودند که یک سیستم اجتماعی پایدار و استوار در حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد خلق کرده اند.
وی افزود: این سه حوزه عبارتند از لیبرال دموکرات در حوزه سیاسی، لیبرال در حوزه فرهنگی و سرمایه داری در حوزه اقتصاد است.
رئیس مرکز راهبردی سپاه یادآور شد: آنها معتقد بودند هیچ یک از این سه نظام واگرایی ندارند بلکه همگرایی دارند و معتقد بودند حدود 300 سال طول کشید که به این تعامل برسند بنابراین چنانچه در حوزه فرهنگی اقدامی انجام گیرد در آن دو حوزه دیگر نیز می توان انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: آنچه ما در این سه حوزه مطرح کرده ایم، عبارتند از حوزه مردم سالاری دینی، در حوزه سیاست که باید آن را در دنیا تحت عنوان مردم سالاری دینی مطرح کنیم.
احمدیان با تأکید براینکه در حوزه فرهنگی دارای یک نظام تقسیم کار متفرقه هستیم، گفت: در حوزه اقتصاد در راستای پازل اقتصاد غربی عمل می کنیم که باید هم در حوزه اقتصاد و هم در حوزه فرهنگ فعال تر و پویاتر عمل کنیم همچنان که در حوزه سیاست وارد شده ایم.
وی بیان داشت: چنانچه تحریم به اوج می رسید و انسداد شدیدی ایجاد می شد و مسئولین از این تهدید و انسداد استفاده بهینه می کردند تازه نقطه آغاز پارادایم فرهنگی و اقتصادی است، می شد.
وی با تأکید بر اینکه تحریم ها در حوزه نظامی عاملی در جهت پیشرفت و تقویت ما شده است، تصریح کرد: ما باید در سه حوزه مدیریتی من جمله تعریف هدف، مبنای نظری داخل موضوع و روش ها تحول ایجاد کنیم تا عاملی در جهت پیشرفت کشور باشد.
احمدیان با اشاره به اینکه تحولی که رهبر عنوان کردند از تمامی کتب چنج کاملتر است، یادآور شد: ما با یک مشکل در حوزه محتوایی مواجه ایم به این معنا که سوء پیشینه ای رفتار می کنیم.
وی ادامه داد: ما باید فلسفه را مورد بحث قرار دهیم و دستگاه فکری خود را مشخص کنیم، در نهایت به تولید و مهندسی مفهوم برسیم.
رئیس مرکز راهبردی سپاه با تأکید بر اینکه نقد تمامی مفاهیم قدیم غربی صحیح نیست، گفت: علت این است که ما نمی توانیم به جنگ با تمامی این مفاهیم برویم بلکه باید مفهوم مورد نظر خود را نقد کنیم.
احمدیان با تأکید بر اینکه هرچیزی که در مقابل آرمان ما قرار گیرد، تهدید است، خاطرنشان کرد: تولید یک مفهوم به اندازه اینکه هزار مفهوم را نقد کنیم خود یک تهدید بزرگ محسوب می شود.