آرمان بیگلری در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در یاسوج، با اشاره به اتهامات یکی از نشریات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به اقدام دانشجویان این دانشگاه در دعوت از رئیس کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جهت میزبانی شهدای گمنام در فضای فیزیکی دانشگاه بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگترین مانع تحقق سلطه و استیلای فرهنگی، سیاسی و نظامی استکبار جهانی به اشکال مختلف مورد هَجمه، امپراتوری رسانه ای جهان خواران بوده، به گونه ای که انهدام این سنگر، اصلی ترین مأموریت، سرویس های اطلاعاتی و مراکز به اصطلاح علمی و پژوهشی غرب قرار گرفته، و در طول عمرپر برکت انقلاب اسلامی، کینه توزانه ترین تهاجمات برای فروپاشی گفتمان مقاومت، خصوصا نقطه کانونی و قلب تپنده این گفتمان یعنی (شهید) طراحی و به وسیله مزدوران و گه گاه به دست دوستان نادان داخلی اجرا شد که اوج این تهاجمات در کارنامه سیاه فرهنگی دولت اصلاحات قابل مشاهده است.
وی افزود: در این دوران کار به جایی رسید که در تریبون های رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار دولت، حضرت علی (ع) ماجراجو و خشونت طلب نامیده شد، حادثه کربلا محصول خشونت های بدر رسول الله (ص)، کشته های متجاوز عراق شهید نامید شد! متن زیارت عاشورا خشونت زا و نیازمند تغییر و اصلاح معرفی شد، فعال سیاسی دیگری استخوان های پوسیده شهدا را از لحاظ بهداشتی نامناسب وخطرناک نامید، نشریه دیگری ذوالفقار استکبار ستیز را از دست حیدرکرار گرفت و دست گلی به جای آن نشاند.
این فعال دانشجویی ادامه داد: تیترهایی در این نشریات منتشر می شد که نه تنها هیچ گاه توسط مسئولان دولت و مجلس محکوم نشد؛ بلکه در اکثر قریب به اتفاق مورد حمایت قرار می گرفت.
بیگلری به اندیشه های حاکم بر دوران اصلاحات اشاره کرد و گفت: رهبران فتنه می گفتند که خون به خون شستن محال است و باید به زنجیره خشونت جایی پایان داد، و نهایتا گفتمان تساهل و تسامح مبنای دیالوگ با مستکبرین و جباران عالم و کُرنش ذلیلانه محصول دستگاه دیپلماسی کشور شد.
وی به برخی حرکت های موزیانه و خزنده در فضای کشور اشاره کرد و افزود: تیتر روزنامه کثیرالانتشار بهار، دُرفشانی اخیر خانم اشراقی و اعتراض به تقاضای دانشجویان مبنی برحضور شهید گمنام در فضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جمله شواهد مثالی است که این حرکت های خزنده را لو می دهد.
نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد ادامه داد: جنگ سرد اخیر بسیار بی سر و صدا و بی حاشیه دنبال می شود آنقدر بی صدا که خیلی ها را در اصل وجود نبرد به تردید انداخت و همانند گازهای خردل جبهه و جنگ، که گاهی وقت ها تا سه دهه اثر خود را آشکار نمی کند، و هنگامی که به علت خارش گلو به پزشک مراجعه می کند تازه متوجه می شود دچار سرطان خون شده است و پزشک اعلام می کند شما تا چند هفته دیگر بیش تر زنده نیستید. اثری که قطعا یک گلوله مستقیم و آتشین نداشت!
بیگلری در پاسخ به نویسنده مقاله نویس دانشگاه علوم پزشکی گفت: جایگاه شهدا نه در گلزار شهداء نه در قبرستان و گورستان؛ بلکه در عمق باورها و دل و جان ملتی است، که با اقتدا به امام خود در هشت سال دفاع مقدس زیباترین، تابلوهایی ایثار و مقاومت را ترسیم کردند و نشان دادند که رسم عاشقی خوب می دانند و برخط سرخ عاشورا ثابت قدم ایستاده اند.
وی افزود: به گورستان فرستادن گفتمان امام و شهداء، تقابلی است جدی با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم زنده نگهداشتن یا دو خاطره شهداء در فضای عمومی جامعه و دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات؛ و باید یادآور شد که اتهام سیاسی کاری و سوء استفاده از احساسات مردم، تهمتی است کُهنه و نخ نما شده، که در گذشته همواره نصیب مرزبانان گفتمان امام و رهبری و پاسداران حریم ارزش ها شده است.
دبیر هیات نظارت بر تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه های آزاد کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: ادعای میراث خواری جریانی خاص از فرهنگ ایثار و شهادت بیانگر این حکایت تلخ است که بعضی از جریان هایی که دل در گرو غرب داشته و اتاق فرمانشان خارج از مرزهای این کشور است نه تنها قدمی برای اعتلای این فرهنگ برنداشته اند؛ بلکه با اتهامات و عناوینی چون «جامعه ما ماتم زده است»، «نقش عزاداری ها در باروری فرهنگ خشونت» و «تعبیر دوران دفاع مقدس به جنگ طولانی و بی حاصل» همواره سعی در تخطئه و تخریب مفهوم عزاداری، شهادت و مقاومت داشته اند.
بیگلری در پاسخ به شبهه پراکنی برخی از این افراد در فضای دانشگاه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری نسل جوان فعلی در دفاع از اسلام و انقلاب کم از انسل اول انقلاب ندارد و هیچ گاه در لحظه نیاز عرصه را خالی نکرده است و اگر دشمنان انقلاب بخواهند با التهاب آفرینی در دانشگاه ها فضای جامعه را متشنج کنند، با سیلی محکم جریان های دانشجویی مواجه خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: نمی دانیم حضور شهید گمنام در فضای دانشگاه و حاکم شدن عطر ایثار و شهادت و مقاومت در جای جای دانشگاه، منافع کدام جریان خاص را به خطر انداخته و مانع تحقق نقشه های کدام جریان در آینده می باشد، که با همه توان سعی در سنگ اندازی در این مسیر دارند.