به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، اکبر سلیمانی در جلسه مشترک با مدیران دفاتر پرستاری، مسئولین بخش ها، سوپر وایزرها و مسئولین امور اداری تمامی بیمارستان های استان بیان داشت: مدیران با توجه به نقش موثر در هماهنگی و برنامه ریزی امور به عنوان محور توسعه و ارتقای خدمات درمانی در بیمارستانها به شمار می روند.
وی افزود: در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت، نظارت بر نحوه ارائه بخش های مختلف با دقت بیشتر انجام و عملکرد پرسنل هر بخش طبق دستورالعمل امتیاز دهی می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این رتبه بندی ضمن ایجاد یک رقابت سالم بین بخش های درون بیمارستان موجب ارتقای خدمات و افزایش رضایتمندی مراجعین می شود.
سلیمانی با اشاره به تدوین و تصویب فارماکوپه دارویی بیمارستان ها افزود: مصرف دارو در برخی بخش ها بالاست و باید این امر توسط مسئولین بخش ها رسیدگی شود.
وی گفت: با تهیه فارماکوپه دارویی ضمن افزایش نظارت ها، دست واسطه ها در امر تهیه و تامین داور و تجهیزات کوتاه می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تعهدات اخلاقی و حرفه ای یک پزشک نسبت به بیمار خود افزود: کاستن از درد و رنج بیمار و بهبود وضعیت جسمی و روانی وی از وظایف کادر درمانی است که هیچ گاه مشمول مرور زمان نمی شود و هیچ مسئله ای از اهمیت آن نمی کاهد.
سلیمانی ادامه داد: اگر چه معیاری برای سنجش حس مسئولیت پذیری و احساس پاک پزشکان، پرستاران و همه زحمتکشان حوزه درمان وجود ندارد؛ اما میزان رضایت و صمیمیت ایجاد شده بین بیمار و آنان خود معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت کار بهداشتی و درمانی است.
وی از اجرای 100 درصدی مراحل اول اجرای برنامه تحول نظام سلامت اظهار خرسندی کرد و گفت: تلاش تمامی دست اندرکاران برای تحقق اهداف این برنامه قابل تقدیر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه به تشریح محورهای ارتقای هتلینگ پرداخت و بیان داشت: فرسودگی فضاهای بیمارستانی و برخی تجهیزات نمی تواند مانع از ارائه خدمات شایسته به مراجعین شود.
سلیمانی تصریح کرد: داشتن یک مدیریت صحیح و به کارگیری خلاقیت و سلیقه در استفاده از امکانات محدود و برقراری ارتباطی صمیمی با زیر دستان، بیماران و همراهان آنان می تواند تا حدی به جبران برخی کاستی ها کمک کند.
وی متذکر شد: اگر بیمار علاوه بر رنج و مشکلات بیماری شاهد برخورد تند و ناخوشایند از سوی هر یک از پرسنل یا کادر درمانی باشد بدون شک در نحوه قضاوت و دیدگاه وی از کل سیستم بهداشتی و درمانی تاثیر منفی خواهد داشت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از حاضرین خواست با انگیزه و از روی علاقه و با احساس تعهد وظایف خود را به انجام برسانند و با ثبت گزارشات در فرم های مربوطه و ارائه نظرات و پیشنهادت منطقی و سازنده موجب ارتقای خدمات کمی و کیفی محل خدمت خود شوند.
سلیمانی فضای فیزیکی، نیروی انسانی، بهداشت و نظافت، تغذیه را از جمله محورهای مدنظر در هتلینگ برشمرد و بر لزوم نظارت و اتخاذ تصمیمات صحیح و موثر برای اجرای این محورها توسط مسئولین بخش ها تاکید کرد.
در ادامه این جلسه حاضرین به بیان مشکلات حوزه کاری خود و بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه رفع این مشکلات پرداختند.