کد خبر:۳۲۵۶۹۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مدیران بیمارستان‌ها محور اصلی توسعه خدمات درمانی این مراکز هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مدیران با توجه به نقش موثر در هماهنگی و برنامه‌ریزی امور به عنوان محور توسعه و ارتقای خدمات درمانی در بیمارستان‌ها به شمار می‌روند.
مدیران بیمارستان‌ها محور اصلی توسعه خدمات درمانی این مراکز هستند

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، اکبر سلیمانی در جلسه مشترک با مدیران دفاتر پرستاری، مسئولین بخش ها، ‌سوپر وایزرها و مسئولین امور اداری تمامی بیمارستان های استان بیان داشت: مدیران با توجه به نقش موثر در هماهنگی و برنامه ریزی امور به عنوان محور توسعه و ارتقای خدمات درمانی در بیمارستان‌ها به شمار می روند.

 

وی افزود: در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت، نظارت بر نحوه ارائه بخش های مختلف با دقت بیشتر انجام و عملکرد پرسنل هر بخش طبق دستورالعمل امتیاز دهی می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این رتبه بندی ضمن ایجاد یک رقابت سالم بین بخش های درون بیمارستان موجب ارتقای خدمات و افزایش رضایتمندی مراجعین می شود.

 

سلیمانی با اشاره به تدوین و تصویب فارماکوپه دارویی بیمارستان ها افزود: مصرف دارو در برخی بخش ها بالاست و باید این امر توسط مسئولین بخش ها رسیدگی شود.

 

وی گفت: با تهیه فارماکوپه دارویی ضمن افزایش نظارت ها،‌ دست واسطه ها در امر تهیه و تامین داور و تجهیزات کوتاه می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تعهدات اخلاقی و حرفه ای یک پزشک نسبت به بیمار خود افزود: کاستن از درد و رنج بیمار و بهبود وضعیت جسمی و روانی وی از وظایف کادر درمانی است که هیچ گاه مشمول مرور زمان نمی شود و هیچ مسئله ای از اهمیت آن نمی کاهد.

 

سلیمانی ادامه داد: اگر چه معیاری برای سنجش حس مسئولیت پذیری و احساس پاک پزشکان، ‌پرستاران و همه زحمتکشان حوزه درمان وجود ندارد؛ اما میزان رضایت و صمیمیت ایجاد شده بین بیمار و آنان خود معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت کار بهداشتی و درمانی است.

 

وی از اجرای 100 درصدی مراحل اول اجرای برنامه تحول نظام سلامت اظهار خرسندی کرد و گفت: تلاش تمامی دست اندرکاران برای تحقق اهداف این برنامه قابل تقدیر است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه به تشریح محورهای ارتقای ‌هتلینگ پرداخت و بیان داشت: فرسودگی فضاهای بیمارستانی و برخی تجهیزات نمی تواند مانع از ارائه خدمات شایسته به مراجعین شود.

 

سلیمانی تصریح کرد: داشتن یک مدیریت صحیح و به کارگیری خلاقیت و سلیقه در استفاده از امکانات محدود و برقراری ارتباطی صمیمی با زیر دستان، بیماران و همراهان آنان می تواند تا حدی به جبران برخی کاستی ها کمک کند.

 

وی متذکر شد: ‌اگر بیمار علاوه بر رنج و مشکلات بیماری شاهد برخورد تند و ناخوشایند از سوی هر یک از پرسنل یا کادر درمانی باشد بدون شک در نحوه قضاوت و دیدگاه وی از کل سیستم بهداشتی و درمانی تاثیر منفی خواهد داشت.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از حاضرین خواست با انگیزه و از روی علاقه و با احساس تعهد وظایف خود را به انجام برسانند و با ثبت گزارشات در فرم های مربوطه و ارائه نظرات و پیشنهادت منطقی و سازنده موجب ارتقای خدمات کمی و کیفی محل خدمت خود شوند.

 

سلیمانی فضای فیزیکی، نیروی انسانی، بهداشت و نظافت،‌ تغذیه را از جمله محورهای مدنظر در هتلینگ برشمرد و بر لزوم نظارت و اتخاذ تصمیمات صحیح و موثر برای اجرای این محورها توسط مسئولین بخش ها تاکید کرد.

 

در ادامه این جلسه حاضرین به بیان مشکلات حوزه کاری خود و بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه رفع این مشکلات پرداختند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار