صالح مدرسزاده، مسئول جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در مشهد، در خصوص ندادن رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بیان داشت: با توجه به اینکه نیلیاحمدیآبادی سومین گزینه پیشنهادی وزیرات علوم دولت یازدهم بود که رای اعتماد مجلس را کسب نکرد، تقاضای دانشجویان پیرو خط امام از دولت این است که همچون گذشته انتقادات جامعه دانشگاهی را مخالفت با دولت تلقی نکرده و آنان را حمایت از دولت در جهت پیشبرد اهداف نظام بداند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور تنها در شعارها از انتقادات حمایت نکند؛ بلکه آن را به عمل تبدیل کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه هر آنچه دانشجویان دغدغهمند نظام نسبت به روند پیشروی دولت انتقاد میکنند، دولت توجه نمیکند؛ این در حالی است که دولت مدام شعار حمایت از انتقاد را مطرح میکند.
عضو جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: از مجلس میخواهیم که به این رویکرد تحسین برانگیز خود ادامه دهد و نگذارد روند گذشته در وزارت علوم بازگردد و عدهای تنها به دلیل منافع شخصی خود از عملکردهای نادرست وزارت علوم حمایت کنند.
مدرسزاده ضمن اشاره به این موضوع که خدا را شکر که مجلسی بیدار داریم که به انتقادات مردم و دانشجویان توجه میکند، خاطرنشان کرد: همچنین از مجلس میخواهیم همانگونه که به وزارت علوم توجه دارد به حوزه فرهنگی که مورد غفلت مسئولان وزارت ارشاد قرار گرفته وارد شوند؛ البته منظور استیضاح وزیر ارشاد نیست؛ اما باید نظارتها را در این بخش افزایش دهند.
این فعال دانشجویی ادامه داد: متاسفانه منفعت عدهای در این است که از تمامی سیاستهای صحیح و ناصحیح دولت حمایت کنند، در واقع این افراد حرکت جامعه به سمت پیشرفت را نادیده گرفتهاند و تنها به منافع شخصی خود مینگردند.
وی بیان داشت: مجددا از رئیس جمهور میخواهیم تکلیف وزارت علوم را روشن کند و وزیر علومی با در نظر گرفتن اولویتهای امروز دانشگاه انتخاب کنند.
مدرسزاده گفت: در روزهای گذشته عکسالعمل رئیس جمهور را در مورد فتنهگران مشاهده کردیم و دیدیم که وی، در قیاسی عجیب عنوان کرد درس عاشورا این است که کسانی را که از کرده خود پشیمانند و عذرخواهی میکنند را ببخشید؛ اما این در حالی است که نه حر فتنهگر بود و نه فتنهگران از کرده خود عذرخواهی کردند.
این فعال دانشجویی در پایان تصریح کرد: متاسفانه این سخنان نشان از این دارد که متاسفانه مسئولان یا فتنه را به درستی درک نکردند و یا دچار اشتباه محاسباتی شدند.