به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از ساری، سید عبدالله متولیان، در همایش جنایات تاریک در روز روشن، در دانشگاه مازندران با اشاره به موضوع نفوذ گفت: در این رابطه دو سوال به وجود می آید، که نفوذ جدید است یا از قبل بوده و یا اینکه نفوذ نتیجه پسا برجام است و یا برجام نتیجه نفوذ؟
وی با بیان اینکه اگر اگر این دو سوال را حلاجی کنیم پاسخ مشخص می شود، افزود: نفوذ امر جدیدی نیست، در تاریخ بوده و در کشور ما همینطور.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با اشاره به اینکه با پیدایش انقلاب اسلامی ایران بحث نفوذ هم شکل گرفته است، ادامه داد: اینکه جرا غرب دست از سر ما بر نمی دارد و با ما مشکل دارد، بر می کردد به تداخل دو اندیشه که یکی نماد انقلاب اسلامی و دیگری نماد غرب است.
متولیان افزود: غربی ها 300 سال زحمت کشیدند و دنیا را برای غارت مهندسی کردند و امروز به عصر ما که عصر قانونی شدن سلطه است رسیدند.
متولیان تصریح کرد: امروز سلطه و چپاول قانونی شده است و غربی ها امدند 0 تا 100 این نظام را مهندسی کردند و بر اساس این برنامه نظم همه چیز تعریف شده است، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ....
وی افزود: پس از مشخص شدن این نظام به همه کشورها می گیوند که اگر می خواهید در این پازل باشید، باید ادبیات بین الملل را رعایت کنید، و این ادبیات بین المللی چیزی است که آنها ساخته اند و از بقیه می خواهند که انها را رعایت کنند و اگر دیگر کشورها رعایت نکنند، مجرم هستند، مثل به رسمیت شناختن قانون همجنسگراها که به این دلیل ایران را محکوم می کنند.
متولیان ادامه داد: ایران اسلامی، پس از انقلاب تصمیم گرفت که در این پازل نباشد، بنابراین غربی ها تلاش کردند تا با کودتا، جنگ، ترور و فتنه خواستند کاری کنند که این نظام نباشد، اما نتوانستند .
وی با بیان اینکه عصاره مدیریت حضرت امام خمینی بود که نگذاشت این اتفاق رخ دهد و نظام اسلامی از بین رود، تصریح کرد: چهار رویکرد و رفتار امام خمینی (ره) موجب شد تا دشمنان نتوانند به خواسته هایشان برسند.
استاد دانشگاه امام صادق گفت: در وهله اول امام بلافاصله جنگ را از حوزه جنگ سرزمینی به جنگ عقیدتی تبدیل کرد، یعنی جنگ حق و باطل. وقتی این اتفاق افتاد، دیگر جنگ برای نفع شخصی نیست، برای حق و در مقابل باطل است.
متولیان تصریح کرد: امام در درجه دوم جنگ فردی را به جهاد فی سبیل الله و تکلیف محور تبدیل کرد. در این حالت، دیگر در ابتدا پیروزی یا شکست مهم نیست، بلکه دیگر جنگیدن تکلیف است و همه موظفند و تکلیف است که شرکت کنند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در بخش سوم، امام خمینی در میان همه ناامیدی ها فرصت ایجاد کرد و این فرصت در شرایطی بود که هیچ نیروی نظامی پیشرفته و حتی ابزار نظامی ساده هم نداشتیم. در آن شرایط امام فرصت خلق کرد و عنصر معنوی محرم و صفر را وارد جنگ کرد. با عنصری به نام نهضت عاشورایی وارد جنگ شد.
وی افزود: البته دشمنان ما دچار اشتباه محاسباتی شدند که عراق را در میان همه کشورهای حاشیه خلیج فارس انتخاب کردند، چراکه عراق مطلوب ما هم بود، چون کربلا در آنجاست و ما هم با شعار مسیر قدس از کربلا می گذرد، می جنگیدیم.
متولیان تاکید کرد: در نهایت و در چهارمین راهبرد، حضرت امام جنگ را مردمی کرد. ما تا آن زمان دو نوع جنگ در جهان بیشتر نداشتیم، کلاسیک و پارتیزانی. امام هر دو جنگ را باهم تلفیق کرد و جنگ مردمی ایجاد کرد. یعنی، هم جنگنده ، هم پشتیبانی و هم عنصر تبلییغات و همه و همه را خود مردم بر عهده داشتند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ نرم امروز گفت: امروز هم جنگ نرم ما و مقابله با نفوذ با همین شکل مردمیش و عنصر عاشورایی اش و حق و باطل شکل می گیرد.
متولیان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به موضوع نفوذ گفت: امروز موضوع نفوذ که رهبر انقلاب بارها در سخنانشان مطرح کردند، باز جان تازه ای به خود گرفته است و امروز دشمنان در حال پیدا کردن روزنههای نفوذ هستند.
وی با اشاره به عناصری که سبب رخنه می شود، تصریح کرد: اولین عنصری که سبب رخنه می شود، هنگامی است که شما سستی کردید. اینکه شما سستی می کنید نسبت به وظیفه، یک نما از اسلام آمریکایی و اسلام سکولار است. اسلام سکولار مردم را به تن پروری فرا می خواند.
استاد دانشگاه امام صادق ادامه داد: دوم، هنگامی است که شما به جدال بی خودی می پردازید. وقتی جامعه به دو دسته تقسیم شود و بینشانجدل صورت بگیرد، این نفوذ صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: روزنه سوم نفوذ، نافرمانی از ولایت است. نافرمانی از ولایت ، کمین گاهی است که دشمن از آنجا وارد می شود. مهمترین نشانگاه غرب برای نفوذ این نافرمانی است. یعنی ما یادمان برود که در همه جهان یک نظامی شکل گرفته است که رهبری دارد که این ادم خوب فرمانده و آقایی است.
متولیان در پایان گفت: چهارمین منفذ، دنیا گرایی است، هنگامی که انسان هایی که باید در میدان مبارزه باشند، اما به سمت دنیاگرایی رفتند، اولین عارضه ای که شکل می گیرد عارضه حقارت است و مردمی که خودشان را نسبت به دشمن حقیر بدانند، آن کشور شکست می خورد.