کد خبر:۶۹۶۴۲۱
در وزارت علوم؛

افزایش سهم درآمد‌ها از پژوهش و فناوری به جای درآمد‌های آموزشی بررسی شد

در این نشست «جهت‌گیری به سمت افزایش سهم درآمد‌ها از پژوهش و فناوری به جای درآمد‌های آموزشی»، «استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی» و «ایجاد منابع پایدار برای دانشگاه‌ها» مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، نشست «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی»، با حضور محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و اباصلت خراسانی مدیرکل اموراداری و پشتیبانی و جمعی از مدیران و صاحب‌نظران حوزه اقتصاد آموزش عالی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست «جهت‌گیری به سمت افزایش سهم درآمد‌ها از پژوهش و فناوری به جای درآمد‌های آموزشی»، «استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی» و «ایجاد منابع پایدار برای دانشگاه‌ها» مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان در این نشست، ضمن بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار‌ها به منظور طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی، در زمینه «گسترش استفاده از ظرفیت خیرین و تاسیس بنیاد‌های علمی فناوری» و «ایجاد منابع جدید و تنوع‌بخشی به آن» و «احصاء و رتبه‌بندی منابع درآمدی دانشگاه‌ها در سال جاری» پیشنهادات خود را ارائه کردند.

گفتنی است حاضران در این نشست به منظور هم‌افزایی، مستندسازی و جمع‌بندی منسجم فعالیت‌های انجام شده در این کارگروه، بر لزوم راه‌اندازی دبیرخانه طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی تأکید کردند.

همچنین کارگروه‌های «تعیین مقیاس اقتصادی مؤسسات آموزش عالی»، «استفاده بهینه و یکپارچه از امکانات و تجهیزات موجود در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی»، «اثربخش کردن تخصیص منابع دولتی آموزش عالی»، «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی» و «افزایش کارآیی نظام اقتصاد آموزش عالی» در راستای پیگیری مصوبات سمینار «نقش‌آفرینی دانشگاه در اقتصاد ملی» که اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ایجاد شده است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار