به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کنفرانس «طراحی و معماری داخلی» ۲ و ۳ اسفند ماه در دانشگاه الزهرا برگزار میشود.
محورهای این کنفرانس شامل:
محیط زیست
– طراحی در جهت مواد، محصولات، خدمات و انرژی های پایدار؛
– طراحی در جهت اقتصاد و کسب و کارهای پایدار؛
– طراحی در جهت ترویج رفتارهای پایدار؛
– طراحی و حفظ محیط زیست؛
– نقش طراحی در بحران آب؛
کارآفرینی و تولیدات صنعتی
– رویکرد معماری و طراحی صنعتی در زمینه کسب و کارهای جدید؛
– بررسی چالشهای پیش و روی در فضای کسب و کار در رشته های معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
– نگاه و رویکرد متفاوت به کارآفرینی در رشته های معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
آموزش و آینده پژوهی
– گرایشهای نوین در آموزش معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
– نقش فعالیتهای علمی-کارگاهی در آموزش معماری،معماری داخلی و طراحی؛
– جایگاه آموزش طراحی به کمک نرم افزارها در توسعه معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
– تقابل مهندسان (طراحان صنعتی) و طراحان(معماران) با تأکید بر شیوه های آموزشی آنها؛
– رابطه فنآوری و فهم جهان در آموزش معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
– نقش و جایگاه خردگرایی و تجربهگرایی در آموزش معماری و طراحی صنعتی؛
– اهمیت و کاربرد مراکز آموزش و روشهای ارتباط آنها با محیط حرفه ای؛
– آینده معماری و معماری داخلی و سمت و سوی طراحان جهان متناسب با تکنولوژی روز دنیا؛
فناوری های نوین
– صنعتی سازی و پیش ساختگی در معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
– فناوری های نوین و فرآیند طراحی؛
– هوشمند سازی، مدیا و فرآیند طراحی در معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
– ارتقاء و بهینه سازی مواد و مصالح و روش های ساخت با رویکرد بازیافت پذیری مصالح؛
– پیوستگی طراحی و تولید و کاربست مصالح در فرایند طراحی معماری و معماری داخلی به عنوان یک فرایند جامع؛
طراحی ایرانی
– بررسی تاثیرات معماری غیر ایرانی بر معماری و تزیینات داخلی معماری بومی؛
– استفاده از نمادهای موجود در سبک های معماری ایرانی-اسلامی در معماری داخلی؛
– پویایی نقوش ایرانی در معماری داخلی؛
– رویکرد طراحی مبتنی بر معماری بومی؛
– نحوه به کارگیری مفاهیم و الگوهای زیبایی شناختی معماری و مصنوعات بومی ایران در طراحی محیطی؛
– جایگاه فرش ایرانی در طراحی داخلی،تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم فرش بر دیزاین و طراحی داخلی و مبلمان؛
صادرات
– عوامل تاثیر گذار بر عملکرد صادرات سنگ و مصالح ساختمانی بر اساس رویکرد مبتنی بر منابع تولید کننده؛
– تاثیر بازاریابی نوین بر صادرات فرش دستباف؛
– توسعه پایدار و صادرات محصولات (مبلمان ، فرش، مصالح ساختمانی و …) ؛
– تاثیر مشتری محوری صادرات بر عملکرد مالی صادرات؛
– ارزیابی و اولویت بندی موانع صادرات سنگ؛
– نقش طراحی و خلاقیت طرح در توسعه صادرات فرش دستباف
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به www.afamevents.ir مراجعه کنند.