کد خبر:۸۳۵۸۵۰
صالحی عمران در گفتگو با دانشجو:

آموزش عالی در گسترش تعداد دانشگاه‌ها سیاست منفعلانه‌ای را دنبال کرده است

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای گفت: تعداد جمعیت دانشجویی کشور می‌توانست براساس مدل پاسخگویی به مسائل جامعه، اجتماعی باشد؛ اما این سیاست گذاری منفعلانه نبود تا بتواند نیاز‌های جامعه را مرتفع سازد.

ابراهیم صالحی‌عمران، رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دست‌یابی به شغل مناسب و منزلت اجتماعی موجب شد تا تب مدرک‌گرایی در جامعه افزایش یابد. با گسترش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به طور طبیعی کیفیت آموزش کاهش یافت.
 
صالحی‌عمران ادامه داد: در سال‌های اخیر نوع نگاه تا حدودی تغییر یافته است؛ به طوری که متقاضیان آموزش عالی دریافته‌اند که اخذ مدارک مختلف دانشگاهی، برای ورود به اشتغال صرفا کفایت نمی‌کند.

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از مزیت‌های دانشگاه فنی‌حرفه‌ای ارائه مدرک دانشگاهی و مهارت به دانشجویان است؛ اظهارکرد: تاکید بر اخذ مدرک دانشگاهی رگ و ریشه‌های فرهنگی دارد. می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. با توجه به اینکه اصل مدرک داشتن در جامعه ما ارزش اجتماعی تلقی می‌شود، ارائه مدرک و مهارت برای دانشگاه فنی حرفه‌ای مزیت خوبی خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه آموزش عالی در این زمینه سیاست منفعلانه‌ای داشته است، اظهار کرد: تعداد جمعیت دانشجویی کشور می‌توانست براساس ساز و کار‌های اقتصادی ومدل پاسخگویی به مسائل جامعه، مدلی اجتماعی باشد. سیاست گذاری اتخاذ شده فعلانه نبود تا بتواند نیاز‌های جامعه را مرتفع سازد در حقیقت قبل از اقدام به گسترش موسسات آموزش عالی باید تاثیر آن بر بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و نیاز به نیروی انسانی متخصص پیش‌بینی شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار