معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه استاد فرشچیان گفت: علاوه بر بحث دانش، مهارت دانشجویان نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد، اساتید دانشگاهی میتوانند این ارزیابی را از طریق برگزاری مسابقات و انجام پروژهها دنبال کنند.
میثم یزدی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه استاد فرشچیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: همان طور که سیستم ارزیابی در آموزش و پرورش به خصوص در دوره ابتدایی تغییر یافته است، باید در مقاطع بالاتر نیز تغییر یابد.
یزدی افزود: علاوه بر بحث دانش، مهارت دانشجویان نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد. اساتید دانشگاهی میتوانند این ارزیابی را از طریق برگزاری مسابقات و پروژههای سطح دانشکدهای، گروهی یا دانشگاهی انجام دهند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه استاد فرشچیان با بیان اینکه نظام ارزشیابی باید به سمتی حرکت کند تا خروجی دانشگاهها افراد توانمند باشند، اظهارکرد: رشتههای هنری این ویژگی را دارند تا فعالیتهای آنها در پایان ترم مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر این روند در دروس دانش محور به صورت کنفرانس، پروژه و کارهای مشترک صورت گیرد تبعات خوبی در پیخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه یکی از چالشهای موجود عدم اشتیاق اساتید برای ارزیابی گروهی است؛ خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ارزشیابی یا ارزیابی را در کارهای گروهی در نظر بگیریم میتواند الگوی خوبی در سیستم ارزشیابی آموزش عالی کشور باشد.