
کد خبر:۸۵۲۴۳۶
پرونده ویژه| ارتقاء اساتید- ۱۰
نیلی: شیوه تدوین متمرکز آییننامه ارتقاء اساتید برای همه دانشگاهها، مانع خلاقیت و مانور میشود
رئیس دانشگاه تهران گفت: شیوه تدوین متمرکز آییننامه ارتقاء اساتید برای همه دانشگاهها، مانع خلاقیت و مانور میشود، بنابراین بهتر است هر دانشگاهی به صورت جدا گانه به تدوین آیین نامه ارتقاء خود بپردازد.
محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره آیین نامه ارتقاء اساتید این دانشگاه گفت: با توجه به بند ۵ آیین نامه مادر، دانشگاه تهران نیز در دو مرحله به تغییر آیین نامه خود پرداخته است.
وی ادامه داد: اکنون مرحله دوم تغییر در آیین نامه ارتقاء اساتید دانشکاه تهران را به وزارت علوم پیشنهاد دادهایم و تاییدیه آن دریافت کردهایم. در این آییننامه همکاریهای مشترک در سطح ملی و بینالمللی، کارهای نوآورانه و خلاقانه و موضوعاتی که فعالیتهای اجتماعی استاد را افزایش میدهد، پرنگتر شده است.
نیلی تصریح کرد: اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک آییننامهای را برای همه دانشگاهها و پژوهشکدهها به صورت متمرکز در نظر گرفته است روش صحیحی نیست، دانشگاههای بزرگ لازم است خود به تدوین آییننامه ارتقاء اساتید با توجه به شرایط خود بپردازند و در نهایت پاسخ گوی عملکرد خود باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه تدوین متمرکز آییننامه ارتقاء اساتید برای همه دانشگاهها، مانع خلاقیت و مانور میشود و در حقیقت مشخص نیست در این میان چه کسی مسئولیت ضعف و یا قوت عملکرد هر دانشگاهی را دارد؛ بنابراین بهتر است هر دانشگاهی به صورت جدا گانه به تدوین آیین نامه ارتقاء خود بپردازد.
وی ادامه داد: اکنون مرحله دوم تغییر در آیین نامه ارتقاء اساتید دانشکاه تهران را به وزارت علوم پیشنهاد دادهایم و تاییدیه آن دریافت کردهایم. در این آییننامه همکاریهای مشترک در سطح ملی و بینالمللی، کارهای نوآورانه و خلاقانه و موضوعاتی که فعالیتهای اجتماعی استاد را افزایش میدهد، پرنگتر شده است.
نیلی تصریح کرد: اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک آییننامهای را برای همه دانشگاهها و پژوهشکدهها به صورت متمرکز در نظر گرفته است روش صحیحی نیست، دانشگاههای بزرگ لازم است خود به تدوین آییننامه ارتقاء اساتید با توجه به شرایط خود بپردازند و در نهایت پاسخ گوی عملکرد خود باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه تدوین متمرکز آییننامه ارتقاء اساتید برای همه دانشگاهها، مانع خلاقیت و مانور میشود و در حقیقت مشخص نیست در این میان چه کسی مسئولیت ضعف و یا قوت عملکرد هر دانشگاهی را دارد؛ بنابراین بهتر است هر دانشگاهی به صورت جدا گانه به تدوین آیین نامه ارتقاء خود بپردازد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.