کارنامه و نتایج اولیه آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ از روز دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.
سلامت امتحانات نهایی هستند، امتحانات نهایی دانش آموزان و تاثیر آن بر کنکور موضوعی است که -سهشنبه ۹ تیرماه- در برنامه تهران۲۰ با حضور محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و سید جلال موسوی، معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.
جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد، آئیننامه نحوه جذب دانشآموختگان برتر برگزیده بنیاد ملی نخبگان از سوی اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.
طراحی محصولات و سامانههای نوین امداد و نجات»، «هوش مصنوعی و سامانههای شبیهساز در آموزش همگانی و تخصصی»، «فناوریهای نوین و هوشمند در مدیریت بحران»، «نقش هوش مصنوعی و پیشگیری از حوادث انسان ساخت»، «طراحی محصولات و تجهیزات هوشمند در توانبخشی و تجهیزات پزشکی»، «هوش مصنوعی و کاربرد آن در مخاطرات طبیعی»، «سامانههای نوین و هوشمند برای هشدار بروز حوادث طبیعی»، «سامانه های نوین و هوشمند برای پیش بینی حوادث طبیعی» و «هوش مصنوعی و کاربرد آن در ارتقاء آمادگی در برابر حوادث» محورهای این رویداد است.
سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دوشنبه شب در آیین اعطای نخستین نشان عالی دانش که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با یکدیگر این پیمان را بستهاند که فارغ از مرزبندیهای تصنعی وزارتخانهای و سازمانی، برای اعتلای نام ایران عزیز و همچنین تحقق تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری آن را ترسیم کردهاند، تلاش مضاعفی داشته باشند.
رئیس دانشگاه تهران افزود: برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، علم و عالم باید در صدر قرار داشته باشند؛ از این رو دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تلاش میکنند زمینههای مختلفی را به صورت مشترک دنبال کنند که اعطای نشان عالی دانش یکی از این محورها است.
استقرار نظام صلاحیت حرفهای اشتغال دانش آموختگان را تضمین میکند
حسین بلندی رئیس دانشگاه در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفهای در آموزش عالی کشور که در سالن همایشهای بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: ﺗﺮﺑﯿﺖ اﻓﺮاد ﻣﺘﺨﺼﺺ، ﻣﺎﻫﺮ و توانمند، از ﻋﻮاﻣﻞ ﮐﻠﯿﺪی و اﻧﮑﺎرﻧﺎﭘﺬﯾﺮ یک کشور در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽﺷﻮد. موضوعی که به عنوان مهمترین دﻏﺪﻏﻪ ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری در حوزه آموزش عالی کشور برای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و اقتصادی ﺑﻪوﯾﮋه ﮐﻤﮏ ﺑﻪ اﺷﺘﻐﺎل اثربخش مبدل شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: در جامعهای مانند کشور ما که با تغییرات چشمگیر در ﺟﻤﻌﯿﺖ، ﻧﯿﺮوی ﮐﺎر و اﻃﻠﺲ ﻣﺸﺎﻏﻞ مواجه است، ضرورت برنامهریزی برای ارایه آموزشهای شغلی، بیش از پیش نمایان میشود و تحقق این مهم نیازمند برداشتن گامهای اساسی توسط متولیان آموزشهای مهارتی است. از آن جایی که آرایش نظام برنامهریزی یک کشور آمایش سرزمین است، تحقق آن برای مدیریت آینده در گرو معماری مطلوب برنامهریزی آموزشی است.