آخرین اخبار:
کد خبر:۲۵۲۴۶۶
روی خط هشتمین نمایشگاه قرآن مشهد-11

انتقاد مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی از عدم تبلیغات نمایشگاه قرآن

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: همانگونه که در بازی‌های جام جهانی از مدت‌ها قبل رسانه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی به تبلیغ و فضاسازی رسانه‌ای می‌پردازند، چرا این اقدامات در خصوص نمایشگاه قرآن صورت نمی‌گیرد؟
انتقاد مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی از عدم تبلیغات نمایشگاه قرآن

جواد علما در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در مشهد، گفت: جهت ایجاد و تثبیت یک گفتمان در جامعه نیازمند دو ابزار خبر و هنر هستیم که چنانچه به سوابق تاریخی از جمله انقلاب، دفاع مقدس و فتنه 88 نیز توجه شود تاثیر این دو ابزار را مشاهده خواهیم کرد.

 

وی افزود: قرآن نیز به عنوان کلام خدا و با استفاده از ابزار هنر حکایت از اخبار گذشته و آینده می‌کند؛ بنابراین ضرورت تشکیل و ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی برای قرآن لازم و ضروری است.

 

مسئول بسیج رسانه استان با اشاره به اینکه دو انتقاد بر این نمایشگاه وارد است، تصریح کرد: در این نمایشگاه دستگاه‌های دولتی بیشتر در جهت رفع تکلیف و منفعلانه حضور دارند و با موضوع فعالانه برخورد نمی‌کنند و این در حالی است که متولیان اقدامات فرهنگی دستگاه‌های دولتی هستند.

 

بخش‌های دولتی نوآوری ندارند

 

علما ادامه داد: در مقابل مشاهده می‌شود بخش خصوصی با توجه به اینکه آینده کاریشان در گرو تلاش و فعالیت خودشان است بسیار پویاتر حضور دارند و با توجه به اینکه رسالت اصلی گسترش مفاهیم قرآنی بر دوش بخش دولتی است، انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی نیز پویا باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های دولتی بیشتر خود را تکرار می‌کنند و نوآوری ندارند، بیان داشت: بخش دولتی حتی در دکور و فضا سازی و جذب مخاطب کم بهره‌بردار و منفعل هستند.

 

مسئول بسیج رسانه استان خاطرنشان کرد: ایراد دومی که به نمایشگاه وارد است در خصوص تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص برپایی نمایشگاه است که رسانه‌ها و دستگاه‌ها از مدت‌ها قبل و پیش از شروع نمایشگاه به فضا سازی روانی در بین مردم می‌پرداختند.

 

علما افزود: همانگونه که در بازی‌های جام جهانی از مدت‌ها قبل رسانه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی به تبلیغ و فضا سازی رسانه‌ای می‌پردازند، چرا این اقدامات در خصوص نمایشگاه قرآن صورت نمی‌گیرد؟

 

افزایش تقاضا در گرو عرضه مناسب محصولات قرآنی

 

وی با اشاره به اینکه چنانچه 10 درصد هزینه نمایشگاه صرف هدایایی برای کودکان و نوجوانان، فضا سازی و تبلیغ شود شاهد مخاطب بیشتری خواهیم بود، ادامه داد: چنانچه به گشت و گذاری در نمایشگاه بپردازیم خواهیم دید آن تعداد محدودی از غرفه‌ها که فعال‌تر ظاهر شده‌اند مخاطب پذیرتر هستند و این امر نشان دهنده این است که اشتها جهت بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی وجود دارد.

 

مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه عرضه نقش اول را در ایجاد یک ارتباط مفید و موثر با مردم دارد، تاکید کرد: نمی‌توان گفت نمایشگاه سال جاری نسبت به سال گذشته ارتقایی را تجربه نکرده است؛ اما آنچه توقع می‌رود بسیار بیشتر از این است.

 

علما گفت: توقعی که از مشهد به عنوان یک کلان شهر مذهبی با یک مخاطب 20 میلیونی در سال فراتر از این است، در بخش دولتی جهش بسیار کمی را شاهد هستیم و این در حالی است که این جهش در بخش خصوصی محسوس‌تر است.

 

وی با اشاره به اینکه فضای تدبری در نمایشگاه باید تقویت شود، بیان داشت: عرضه محصولات مفید است؛ اما عرضه تنها لایه سطحی اعتقادات افراد را درگیر می‌کند و به عمق نمی‌پردازد که باید هنگام عرضه به این نکته نیز توجه شود.
 

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: هرقدر این عرضه کاملتر، ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر باشد شاهد جذب مخاطب بیشتری خواهیم بود؛ در غیر این صورت چنانچه عرضه ضعیف باشد هزینه‌ها هدر خواهند رفت.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار