به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، محمدرضا عارف از مراكز آموزشی، كارگاهها و آزمایشگاههای دانشكده دختران فنی و حرفه ای شریعتی، بازدید کرد.
وی با بیان اینكه درآموزش عالی ما همیشه گلوگاه نیروهای انسانی، دورههای كاردانی و تكنسین بوده است، افزود: در گذشته افراد دیپلمه انگیزهای برای شركت در دورههای كاردانی نداشتند .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اما دراواخر دهه ۶۰ یعنی درسال ۶۹ تصمیم هایی گرفته شد و طی یك برنامه ریزی ویژه دورههای كاردانی مدیریت شد استقبال خوبی هم صورت گرفت؛ اما با این حال نظام آموزشی موفقیت چندانی پیدا نكرد و نتوانست دورههای كاردانی فنی و حرفهای را به جایگاه اصلی خود برساند.
وی ادامه داد: در آن زمان به دليل كمبود نيرو در مقطع كاردانی يا بايد مهندسان كار تكنسينها را انجام مي دادند و يا بايد از كارگر ساده استفاده می شد، كه در هر دو صورت اين ايده موفق نبود و اين يكی از مشكلات صنعت ما در آن زمان بود. با این روند دانشگاه فنی و حرفه ای ايجاد شد و به نويدی برای خانواده ها و جوانان بدل شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ادامه تحصيل دانشجويان كاردانی افزود: با عنايت ويژهای که به دورههای فنی و حرفهای شده اين رشتهها جايگاه اصلی خود را پيدا کرده است.
عارف به حضور و مشاركت هرچه بیشتر زنان در جامعه اشاره كرد و افزود: یكی ازاولویتهای كشور باید برنامه ریزی برای افزایش مشاركت زنان به طور كلی در همه زمینهها به خصوص در زمینههای فنی و حرفهای باشد.
وی ادامه داد: چرا كه نرخ مشاركت زنان بسیار پایین است و به طور قطع دانشگاه فنی و حرفهای می تواند نیروی های متخصص و با كیفیت خوبی تحویل بازار كار و جامعه بدهد و امید است از ۵۰ درصد نیرویهای خوب زنان كشوردرهمه امور استفاده شود.