به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، حجت الاسلام امرالهی دیروز در نشست مدیران گروه معارف دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد که در دانشگاه یاسوج برگزار شد، گروه های معارف در دانشگاه ها را در رشد فکری دانشجو و دانشگاه مؤثر دانست و گفت: یکی از نشانه های تأثیرگذاری گروه معارف در رشد فکری دانشجو و دانشگاه این است که در حال حاضر بیشتر دانشجویان پاسخ پرسش های مختلف خود اعم از فرهنگی، سیاسی و اعتقادی خود را از اساتید گروه معارف می خواهند، که این مسأله حساسیت بالا و جایگاه ویژه گروه معارف را نشان می دهد.
وی افزود: باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که استاد نقش بسیار پررنگی در انتقال مفاهیم آموزشی و اعتقادی دارد، به گونه ای که حتی می تواند محتوا را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
مدیر گروه معارف دانشگاه های کشور با اشاره به ظرفیت دروس معارف در دانشگاه ها بیان داشت: در حال حاضر بیش از هفتاد هزار واحد درسی معارف در مراکز آموزش عالی ارائه می شود که معادل ۲۰۰ میلیون ساعت درسی می باشد و این تنها یک دهم فرصتی است که در دانشگاه ها در اختیار گروه معارف قرار می گیرد.
امرالهی نقش آفرینی اساتید را به تدریس تنها در کلاس های درس منحصر ندانست و گفت: اساتید معارف می توانند در عرصه های مشاوره، برنامه های خوابگاهی و حلقه های معرفت نیز حضور داشته باشند و در بین دانشجویان به نقش آفرینی مؤثری بپردازند.
وی به لزوم ارتقای وضعیت اساتید گروه اشاره کرد و گفت: ارتقای وضعیت موجود یکی از ضروریات ما است و باید با برنامه ریزی مناسب، شرایط ارتقای علمی و فرهنگی نیروهای موجود، اعم از حق التدریسی و ثابت را فراهم آوریم.
مدیر گروه معارف دانشگاه های کشور با تاکید بر اهمیت تدریس نیازمحور سوالات و مسائل فکری، دانشجو را محور اداره کلاس دانست و گفت: استاد باید بتواند سوالات دانشجو را پاسخ داده و در بستر این سوالات مطالب مختلف را مطرح کند، ضمن اینکه ساماندهی تحقیقات دانشجویی نیز از این مسیر ممکن تر است.