ایدههای استارتاپی ، زمان و تجربه زیادی میطلبد که به بار بنشیند. به همین دلیل، بعضی از افراد با وجود اینکه فکرهای بکری دارند از خیر آن میگذرند اما در این میان، کم نیستند افراد خلاقی که سفت به فکرهایشان میچسبند و تا زمانی که به ثمر برسد، در جاده آزمون و خطا ، پخته میشوند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ ایده های استارتاپی ، زمان و تجربه زیادی می طلبد که به بار بنشیند. به همین دلیل، بعضی از افراد با وجود اینکه فکرهای بکری دارند از خیر آن می گذرند اما در این میان ، کم نیستند افراد خلاقی که سفت به فکرهایشان می چسبند و نا زمانی که به ثمر برسد، در جاده آزمون و خطا ، پخته می شوند.
مهدی مجیدفر و دوستانش از استارتاپی هایی هستند که توانستند یکی از صد ایده خود را اجرایی کنند. ایده مکتب جو ، توسط مجید فر و همکارانش شکل گرفت و حالا یک سال از راه اندازی این سایت می گذرد.
به همین بهانه با مهدی مجید فر یکی از صاحبان استارتاپ مکتب جو به گفت وگو نشستیم.
مجید فر با بیان اینکه، او و دوستانش در زمینه آموزشی فعال بودند، گفت:ایده مکتب جو توسط من و دو نفر از دوستانم عملیاتی شد ما هر سه در حوزه آموزش و IT فعال بودیم و مهدی غلامرضایی و ارسلان هاشمی پناه هر دو فارغ التحصیلان رشته کامیپوتر هستند.مهدی غلامرضایی پیش از این نیز مشاور و معلم بود و، چون پیش از این نیز در استارت آپهای مختلف با هم هم فکری داشتیم توانستیم این ایده را عملیاتی کنیم.
وی با اشاره به اینکه مکتب جو اولین ایده ما نبود، توضیح داد: ما بسیاری از ایدهها را بررسی و حتی برخی را اجرا کردیم، اما وقتی فهمیدیم کشش بازار برای آن ایدهها زیاد نیست ازانجام آنها منصرف شدیم. مکتب جو براساس نیاز بازار طراحی شده و روند کار در این سایت این گونه است که دانش آموزانی که میخواهند در موسسات آموزشی آموزش ببینند، ولی نمیدانند کدام آموزشگاه مناسبتر است میتوانند با مراجعه به سایت ما آموزشگاههای برگزیده را بشناسند.این سایت تنها نه در قسمت آموزشگاهها بلکه در رتبه بندی اساتید و مشاوران آموزشگاههای خصوصی نیز فعال است.
مجید فر ادامه داد: ما بهترین آموزشگاهها و اساتید را مطابق خواسته دانش آموزان رتبه بندی میکنیم و طبق ارزیابی نظرات دانش آموزان این رتبه بندی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در ازای ارائه خدمات به دانش آموزان از آنها پولی دریافت نمیشود گفت: به همین دلیل اگر مشاور یا استادی از ما بخواهد تا امتیازش را در سایت بالا ببریم این کار را انجام نمیدهیم چرا که اصل بی طرفی در این سایت مورد ظلم واقع میشود.
صاحب استارتاپ مکت جو در خصوص درآمدزایی از طریق این سایت توضیح داد: در کنار تسهیلات رایگانی که به دانش آموزان ارایه میشود فروش کتاب را نیز انجام میدهیم که بزرگترین قسمت برای درآمدزایی سایت محسوب میشود.
وی به تشریح خدمات مکتب جو پرداخت و گفت: ما بهترین آموزشگاهها را معرفی میکنیم و در هر آموزشگاه به صورت جزیی برنامههای اساتید و زمانهای آنها را ارایه میدهیم در کنار این بهترین اساتید و معلمان را نیز معرفی میکنیم و سوابق و توضیحاتی را برای آنها نیز در نظر گرفتیم هم چنین کتابهای خوب آمادگی کنکور و امتحانهای نهایی را نیز در سایت داریم.
مجیدفر در پایان خاطرنشان کرد: فاز دوم این سایت قرار است راه اندازی شود و فاز دوم برای ارتقای خدمات مکتب جو خواهد بود. مکتب جو حدود یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.البته این سایت از حمایت شتابدهنده ها و یکی از شرکت های فعال حوزه ITنیز بهره مند است.