معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برنامه های ملی اقدام برای اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح ستادی و منطقه ابلاغ شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۲۷۰ اقدام ستادی به مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت و حدود ۱۳۰۰ اقدام منطقهای به روسای دبیرخانههای مناطق آمایشی کشور ابلاغ شده است.
وی در پی ابلاغ برنامههای ملی اقدام به مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و روسای مناطق آمایشی گفت: بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سال ۹۴ طی جلسات متعدد با ذینفعان حوزه آموزش علوم پزشکی کشور تدوین شد و نقشه راه کلی برای حرکت دانشگاهها بود.
لاریجانی افزود: در دولت یازدهم هدف در اجرای برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نهادینه کردن این برنامهها در بدنه دانشگاه بود که خوشبختانه اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفت و جوشش خوبی در بدنه آموزشی دانشگاهها ایجاد شد.
وی با بیان اینکه هدف حوزه آموزش در دولت دوازدهم استقرار کامل بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است، گفت: بستههای تحول و نوآوری چشم اندازهای کلی حوزه آموزش علوم پزشکی را مشخص میکرد و لازم بود ترجمان این بستهها در تمامی سطوح دست اندرکار آموزش در کشور طراحی شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در برهه زمانی فعلی لازم است هر نهاد متولی آموزش علوم پزشکی بداند باید برای اجرای بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چه کاری انجام دهد، اظهار داشت: باتوجه به تجارب ستادی و دانشگاهی در زمینه اجرایی سازی بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، برنامههای ملی اقدام مرتبط با هر بسته در ۳ سطح شامل ستاد، منطقه آمایشی و دانشگاهی تدوین شد.
لاریجانی گفت: برنامههای سطح ستاد با نظر مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت نهایی شد و طی نامهای جهت اجرا به حوزههای زیرمجموعه وزارت بهداشت ابلاغ شد.
وی افزود: پیش نویس اولیه برنامههای مناطق به دانشگاهها ارسال شد و در نهایت برنامههای تمامی مناطق کشور با همکاری دانشگاهها و دانشکدههای مستقر در منطقه جمع بندی و به ایشان ابلاغ شد.
لاریجانی با بیان اینکه اجرای اثربخش برنامههای اقدام بستههای تحول و نوآوری مستلزم همکاری تمامی دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور است گفت: مجری هریک از اقدامات چه در ستاد و چه در مناطق آمایشی مشخص است، ولی ضروری است تا تعامل سازندهای در سطوح مختلف برای اجرای این برنامهها شکل بگیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تا کید کرد: برنامههای درون دانشگاهی نیز با توجه به برنامه کلان مناطق ترسیم شده و مجری هر بخش در درون دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشخص شده که نهایتا توسط دبیرخانههای کلان مناطق نهایی و به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد.
وی ضمن اشاره به تاثیر اجرای این برنامهها در ایجاد تحول بنیادی در آموزش علوم پزشکی گفت: اجرای برنامههای اقدام در تمامی سطوح به صورت جدی توسط ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت رصد خواهد شد و امیدواریم در فرصتی که پیش رو داریم بتوانیم بسترهای خوبی برای ارتقای آموزش علوم پزشکی کشور فراهم کنیم.