
کد خبر:۷۱۹۷۸۱
ازسوی اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم؛
بانک سرودهای دانشگاهی ایجاد میشود/ نقش نمادهای دانشگاهی در شکلگیری هویت فرهنگی
اداره کل فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بانک سرودهای دانشگاهی را ایجاد میکند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ بانک سرودهای دانشگاهی ایجاد میشود در این بانک اطلاعاتی، مواردی همچون آهنگساز، تنظیم کننده، شاعر، سرپرست گروه، خواننده درج خواهد شد که این امر میتواند زمینه ساز معرفی ظرفیتهای موجود فضای دانشگاهی به شمار آید.
نمادهای دانشگاهی نقش ارزندهای در شکل گیری هویت فرهنگی هر دانشگاه دارند و هر دانشگاهی با نام و نشان دانشگاهی خود هویت و اعتباری مستقل دارد.
دانشگاه از طریق سرود دانشگاهی علاوه بر هویت اسمی و علمی و نشان، به نوعی به هویت منطقه ای، یا شهری خود، حال و هوای درون دانشگاهی، دستاوردهای پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه هم در یک پیام (سرود دانشگاهی) انعکاس میدهند.
از کارکردهای مهم این فعالیت فرهنگی و هنری میتوان به اجرای این سرود دانشگاهی در برنامهها و فعالیتهای متنوع فرهنگی جشن جدید الورودها، جشن فارغ التحصیلی، مناسبتهای مختلف، نشستهای علمی و فرهنگی، سخنرانیها و سایر موارد نام برد که این امر میتواند تأثیرات مثبتی بر روحیات سازنده دانشجویان داشته باشد.
نمادهای دانشگاهی نقش ارزندهای در شکل گیری هویت فرهنگی هر دانشگاه دارند و هر دانشگاهی با نام و نشان دانشگاهی خود هویت و اعتباری مستقل دارد.
دانشگاه از طریق سرود دانشگاهی علاوه بر هویت اسمی و علمی و نشان، به نوعی به هویت منطقه ای، یا شهری خود، حال و هوای درون دانشگاهی، دستاوردهای پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه هم در یک پیام (سرود دانشگاهی) انعکاس میدهند.
از کارکردهای مهم این فعالیت فرهنگی و هنری میتوان به اجرای این سرود دانشگاهی در برنامهها و فعالیتهای متنوع فرهنگی جشن جدید الورودها، جشن فارغ التحصیلی، مناسبتهای مختلف، نشستهای علمی و فرهنگی، سخنرانیها و سایر موارد نام برد که این امر میتواند تأثیرات مثبتی بر روحیات سازنده دانشجویان داشته باشد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.