چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها دوم اسفند سالجاری با همکاری دانشگاه اصفهان در دانشگاه کاشان برگزار میشود.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین کنفرانس ملّی و دومین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها دوم اسفند سالجاری با همکاری دانشگاه اصفهان در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.
مسئول هماهنگیهای آکادمیک کنفرانس بازیهای رایانهای گفت: این رویداد علمی در سه سال گذشته در دانشگاه اصفهان برگزار میشد، اما امسال مکان برگزاری آن تغییر کرد.
جواد راستی با بیان اینکه کنفرانس مذکور با هدف حمایت و راهنمایی پژوهشگران و فعالان حوزه بازیهای رایانهای برگزار میشود، افزود: در این رویداد جنبههای متفاوت بازیهای رایانهای از جمله روان شناسی، جامعه شناسی، علوم رایانه، فناوری اطلاعات، هنر، علوم پزشکی، مدیریت و اقتصاد بررسی میشود.
وی با بیان اینکه امسال سخنرانان و کارشناسانی از کشورهای سوئد و کره جنوبی در کنفرانس بازیهای رایانهای شرکت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام برای حضور در این رویداد، بیستم بهمن است.
راستی با بیان اینکه این رویداد علمی با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از نهادهای فرهنگی و علمی برگزار میشود، گفت:: گزارشی از دستاوردهای مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان نیز در این گردهمایی ارائه خواهد شد.
وی با تاکید بر توان بالای دانشجویان و کارشناسان کشور در تولید بازیهای رایانهای گفت:: در زمان حاضر ۱۱ هسته فناور در مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان فعالند و تولیدات بسیاری به ویژه در بخش بازیهای آموزشی و درمانی داشته اند.
این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیون گِیمر (gamer) در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تعداد بالای افرادی که از بازیهای رایانهای و تلفن همراه استفاده میکنند گویای بازار بزرگ این صنعت است و باید به مسائل فرهنگی، فنی و اقتصادی آن بیشتر توجه شود. علاقهمندان به شرکت در این کنفرانس میتوانند به پایگاه اینترنتی cgco۲۰۱۹.kashanu.ac.ir مراجعه کنند.
وی افزود: ۲۵ آذر امسال مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه چهارمین کنفرانس ملّی و دومین کنفرانس بینالمللی ' بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها ' است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش روند بازیهای داخلی ایرانی در سالهای اخیر را حرکتی رو به رشد از لحاظ سهم بازار در کیفیت و کمیت عنوان کرد و گفت:: بر اساس پژوهشهای دقیق در سال ۹۶ گردش مالی بازیهای ایرانی یارانهای حدود ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.
عباس صالحی افزود: در سال ۹۴ حدود ۱۱ درصد بازار داخلی توسط بازیهای ایرانی اشغال شده بود که گردش مالی آن ۴۶۰ میلیارد تومان بود. در سال ۹۶ بازیهای داخلی سهم ۱۴ درصدی را در بازار گرفت یعنی سه درصد در طول ۲ سال افزایش داشتیم که گردش مالی را به حدود ۹۲۰ میلیارد تومان رساند.