آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۹۲۵۳

تعریف ۱۴۷ پروژه برای نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/الگوی مدرسه تراز در کشور اجرایی می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش از تعریف ۱۴۷ پروژه برای نقشه راه سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: الگوی مدرسه تراز به زودی در کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی محبی مشاور وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان کرمانشاه ضمن ابلاغ پیام تبریک از سوی وزیر آموزش و پرورش و تجلیل از مقام معلم، اظهار کرد: در جامعه مسائلی داریم که تنها راه حل آن پرداختن به موضوع تعلیم و تربیت است.

وی افزود: در سراسر دنیا پس از دوره تعلیم و تربیت رسمی فرزندان آموزش فرایند زندگی به آنها داده می‌شود، اما این موضوع در کشور ما همچنان دچار ضعف است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بالغ بر ۱۰ سال در وزارت برای حل این موضوع چاره‌اندیشی صورت گرفت که در نهایت تبدیل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

وی با اشاره به پیاده نشدن این سند در مدارس خاطرنشان کرد: فقدان نقشه راه برای سند تحول بنیادین موجب تعریف شدن این سند در دو سطح ستاد و مدرسه شد؛ بسترسازی و پشتیبانی در قالب ۱۴۷ پروژه کلان دارای ضمانت اجرایی برای ستاد تعریف شد. 

وی اضافه کرد: در قالب مدرسه نیز همواره عدم رغبت برخی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه مسئله است، با این حال بالاترین اعتماد به نفس دانش آموزان و علاقه معلم به تدریس مربوط به کشور ایران است.

محبی گفت: در این راستا الگوی مدرسه تراز ترسیم شد؛ ۷ شاخص‌ در این راستا تعیین شده و ۴ سال کار پژوهشی گام به گام صورت گرفت و به تصویب شورای عالی فرهنگی رسید.

وی در راستای این گام ابراز کرد: آسیب شناسی ساختار فعلی آماده و به وزیر آموزش و پرورش تقدیم شد که این موضوع هم اکنون در حال بررسی است و برنامه تا پایان سال ابتدایی ابلاغ می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم مدرسه محوری گفت: این موضوع به خصوص در مدارس دولتی همراه با افزایش اختیار استان‌ها در این ساختار ارتقا خواهد یافت، الگوی مذکور قرار است به مدت ۳ سال در مدارس مستقر شود.

محبی در ادامه بر لزوم توانمندسازی معلمان با تاکید بر روش‌های یادگیری فعال اضافه کرد: هوش مصنوعی و فناوری نیز از اموری است که در حوزه آموزش و پرورش مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: مدیریت راهبردی شایسته سالاری را رقم می‌زند، افزایش اختیارات، مشارکت پذیری و پاسخگویی و مدیریت پذیری مدیران مدارس نیز در این راستا مدنظر است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: در الگوی مدرسه تراز شایستگی‌های زندگی مورد تاکید است؛ شوق یادگیری، مهارت کار، مهارت زندگی و مهارت‌های اجتماعی باید در دانش آموز نهادینه شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار