تدوینگر مستند «مشتی اسماعیل» گفت: تدوین در ایران با کشورهای اروپایی و آمریکایی فاصله چندانی ندارد و در بسیاری از موارد به لحاظ محتوایی با آنها برابری می کند.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، مهدی حسینی وند امروز در جلسه اکران مستند «مشتی اسماعیل» در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: کارگردانان فنی و صاحب سبک به درستی از فن تدوین استفاده می کنند، چراکه تدوین در فیلم سازی جایگاه بالایی دارد و امکانی است که شاید در دیگر هنرها وجود نداشته باشد.
وی افزود: ایران در تدوین به لحاظ تکنیکی با سینمای جهان فاصله چندانی ندارد و فقط از نظر صنعتی چون تدوین هنوز در کشور حرفه ای نشده، با سینمای غرب و آمریکا فاصله داریم، اما به لحاظ محتوایی در بسیاری موارد برابری می کنیم.
تدوینگر مستند «مشتی اسماعیل» در خصوص این مستند تصریح کرد: با کارگردان مستند «مشتی اسماعیل» سابقه آشنایی نداشتم و به دلیل تماس یکی از اساتید، تدوین این کار را به عهده گرفتم که البته از کار راضی بودم و همین مستند زمینه ایی برای دوستی با کیاسری شد.
حسینی وند در خصوص فیلم چمران به کارگردانی حاتمی کیا بیان کرد: چند ماهی است که کار فیلمبرداری تمام شده است و حدود یک ماه دیگر مونتاژ آن به اتمام می رسد، البته صداگذاری و جلوه های ویژه آن مانده است و همه تلاش خودمان را می کنیم تا فیلم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد.
وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم هایی در ارتباط با تاریخ معاصر در ایران مشکل است، گفت: ساخت فیلم هایی که مربوط به سالیان گذشته هستند، به دلیل اینکه تمام دکور، لباس و کل صحنه ساخته می شود، راحت تر است، اما فیلم هایی که درباره تاریخ معاصر هستند به دلیل اینکه تمام مسائل دست ما نیست، گاهی اوقات چیزهایی در فیلم دیده می شود که ممکن است در آن برهه زمانی وجود نداشته باشد، اما تدوینگر تمام تلاش خود را می کند تا حد امکان آنها را حذف کند، اما گاهی اوقات چاره ای نیست؛ البته باید توجه داشت که برخی از صحنه ها آنقدر با حس و حال ساخته و اجرا می شود که اینگونه مسائل را به حاشیه می برد و در اینجا مهم قصه است.
تدوینگر فیلم های «مختار نامه»، «در چشم باد»، «قلاده های طلا»، «دعوت» و «چمران» عنوان کرد: در سال 80 یک سریال 10 قسمتی ساختم و در حال حاضر کار تدوین را انجام می دهم و بیشتر علاقه دارم به عرصه کارگردانی باز گردم.