معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جذب دانشجویان خارجی را یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آینده دانست.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ساری، محمد آزاد بخت امروز در نشست اعضای هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به ارتقای دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اسفند ماه 91 به دانشگاه تیپ یک، اظهارکرد: این دانشگاه در حوزه بهداشتی با داشتن 1200 خانه بهداشت، در بخش درمان با داشتن 34 بیمارستان، در حوزه غذا و دارو با کارخانجات متعدد غذایی و دارویی و در نیروی انسانی با داشتن 16 هزار کارمند از دانشگاههای بزرگ کشور است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 10 سال اخیر در حوزه فعالیت های پژوهشی نتایج بسیار عالی کسب کرده است، گفت: در تیپ بندی قبلی دانشگاه ها، این دانشگاه در تمام مدت جزو سه دانشگاه برتر از میان دانشگاه های هم تیپ بود و در سال گذشته نیز رتبه اول این گروه را به دست آورد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت علمی و آموزشی دانشگاه گفت: در حال حاضر تنها رشته کاردانی موجود در این دانشگاه رشته فوریتهای پزشکی است و توانستیم با ایجاد دوره های تکمیلی رشته کاردانی را به صفر برسانیم.
آزاد بخت با اشاره به اینکه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه از 9 درصد به 12.3 درصد رسیده است، افزود: یکی از تکالیف دانشگاه، حضور 20 درصد از دانشجویان در تحصیلات تکمیلی تا سال 1404 است.
وی با بیان اینکه مجموع دانشیار و استاد در این دانشگاه به بیش از 20 درصد رسید، گفت: این امر یکی از شاخص های مهم وزارت بهداشت در ارتقا دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تیپ یک بوده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن در خصوص اهداف و برنامههای این دانشگاه در سال جاری اظهارکرد: برنامه راهبردی و عملیاتی دانشگاه برای پنج سال آینده بر اساس نقشه جامع علمی و نقشه جامع سلامت تدوین شده است که براساس این برنامه استراتژیک تعداد اعضای هیات علمی از حدود 366 نفر به بیش از 500 نفر افزایش مییابد و تعداد دانشجویان از حدود 5700 نفر به 7200 نفر افزایش خواهد یافت.
آزاد بخت جذب دانشجویان خارجی را یکی از اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آینده دانست و گفت: تحقق این امر نیاز به زمان دارد.
وی در پایان با تاکید بر لزوم ارتقای بودجه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به نظر میرسد هر چه وزارت بهداشت در زیر ساختهای آموزش هزینه کند، نتایج آن را در درمان و بهداشت جامعه میبیند، چرا که هزینه کردن در آموزش به طور مستقیم شاخصهای درمانی جامعه را ارتقا میدهد.