مهدی خداپرست، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در قم، با بیان اینکه برای درک مطالبه و حرف مردم در یوم الله 9 دی ابتدا لازم است که خود جریان فتنه را بشناسیم، بیان داشت: حماسه 9 دی قبل از اینکه جلوه مطالبه مردمی باشد، فریاد فهم ملت مومن و انقلابی ایران از وقایع هشت ماهه و جریان فتنه بود.
وی تصریح کرد: ملت ولایی ایران اسلامی فهمید که حرکات فتنه گران در سال 88 یک اتفاق سیاسی صرف نیست و در عمق جهان بینی آن ها ریشه دارد.
خداپرست تصریح کرد: در واقع حماسه 9 دی تقابل دو نوع جریان فکری بود که اساسا در تعریف دین و کارکردهای آن برای بشر، تعریف ماهیت و ماموریت انقلاب اسلامی و دیدگاه آنها در مواجه با غرب اختلاف نظر بسیاری داشتند.
وی ادامه داد: جریان حماسه ساز جریانی است که نگاهش به دین یک نگاه جامع و حداکثری است و اعتقاد دارد دین باید در تمام شئونات فردی و اجتماعی مردم وجود داشته باشد، همچنین حکومت و ولایت را از آن دین خداوند می داند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: جریان دیگر طرز تفکری است که در سطح پایین تری به دین و نقش آفرینی آن نگاه می کند، این جریان در ابتدا سعی می کند خود را متعهد به همه وجوه دینی نشان دهد، اما با در دست گرفتن مسئولیت قوه مجریه؛ گاهی اوقات این موضوع را علنی اعلام می کند؛ به عنوان مثال در دوران اصلاحات رئیس جمهور کشور می گوید: "اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی".
بیانات شاد مسئولان و متفکران دولت اصلاحات
خداپرست گفت: رئیس جمهور دولت اصلاحات در بیان دیگری می گوید: "برخی از احکام اسلام که از قرآن برداشت می شود متناسب با زندگی قبیله ای است" یا "در زمان حاضر قرآن کریم برای ما قبل استناد نیست" و خیلی بیانات و سخنان شاذ تری که اطرافیان این رئیس جمهور و متفکران این جریان فکری اعلام می کردند.
وی تاکید کرد: این جریان جریانی است که گرچه تظاهر می کند که ما بر اساس اسلام رفتار می کنیم؛ اما در عمل سکولار هستند و دین را تا جایی که منافعشان را تامین کند قبول دارند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم ادامه داد: یک تفکری هم در مواجهه با نظام و انقلاب اسلامی وجود دارد که می گوید ذات این انقلاب توحیدی است و در پی طنین انداز کردن کلمه "لا اله الا الله" در کل جهان و مبارزه تا فتح قله های کلیدی عالم است.
خداپرست افزود: این جریان حماسه ساز در مسیر رهنمودهای بنیان گذار انقلاب اسلامی حرکت می کند و اعتقاد دارد تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم، در همین راستا به دنبال احیای هویت اسلام و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی ست که در مقابل تمدن غرب قرار دارد.
وی گفت: جریان حماسه ساز نوع حکومت ولایی را می پذیرد و به دنبال اجرای مر احکام اسلام در جامعه است؛ اما جریان مقابل گرچه یک شان معنوی برای انقلاب قائل است؛ اما خودش را وارد درگیری و تقابل جدی با دنیای غرب نمی کند و سعی دارد نوعی تعامل با ساختارهای نظام مدرنیته ایجاد کند.
جریان فتنه گر حکومت لیبرال دموکراسی را مبنای کار خود قرار داده است
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم تصریح کرد: جریانی که در مقابل حماسه سازان 9 دی قرار دارد؛ نوع حکومت لیبرال دموکراسی را مبنای خود قرار می دهد؛ البته سعی می کند برای به دست آوردن آرای بیشتر به آن وجوه و رنگ اسلامی هم بدهد، در واقع یک نوع لیبرالیسم دینی را پیشنهاد می دهد و البته که چنین طرز تفکری باید هم در وقایع سال 88 عکس امام خمینی(ره) را پاره کند، چون ایشان امام راحل داعیه دار مبارزه با دموکراسی غربی بود.
ناسیونالیسم و اشرافی گری برای جریان فتنه گر به یک فرهنگ تبدیل شده است
خداپرست بیان داشت: جریانی که در مقابل حماسه سازان 9 دی قرار دارد باید هم شعار "نه غزه، نه لبنان" را سر دهد، چون به دنبال مبارزه برای بر افراشتن پرچم اسلام در جهان نیست؛ اما ناسیونالیسم و اشرافی گری برای او به یک فرهنگ تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: جریان حماسه ساز نوع فکر، کلیت و ماهیت تمدن غرب را زیر سوال می برد و روش توسعه غربی را قبول ندارد؛ اما جریام مقابل، سیستم های اقتصادی، فرهنگی، توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی غرب را قبول دارد، در واقع یک نگاه تفکیکی به غرب دارد، می گوید گرچه اخلاق و معنویت در غرب نیست؛ اما علم و تکنولوژی غربی خوب است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم ادامه داد: این که علم و تکنولوژی را قبول داشته باشی ایرادی ندارد؛ اما مشکل اینجاست که جریانی که نگاه تفکیکی به غرب دارد سعی میکند مدرنیته اسلامی را پیشنهاد کند و اسلام را در قالب مدرنیته جای دهد.
خداپرست تاکید کرد: جریان تقابل حماسه سازان 9 دی و فتنه گران 88 قبل از این که یک تقابل سیاسی باشد، یک تقابل فکری و فرهنگی بود، این شکاف بینش ها از قانون گریزی اشخاص شروع می شود و در طول هشت ماهه هر روز خود را نمایان تر می کند.
وی تصریح کرد: جریانی که حامی اسلام مدرنیته است به مقابله با چهارچوب نظام اسلامی دست می زند و حرف ولی امر مسلمین را زمین می زند و فصل الخطاب نمی داند، عکس بنیانگذار انقلاب اسلامی را پاره می کند، به رهبر فقید و مقام معظم رهبری توهین و بی احترامی می کند، در آخر هم کار را به جایی می رساند که با توحش عده ای قلیل به والاترین ارزش های مردم مسلمان ایران یعنی عاشورا و حضرت سیدالشهداء(ع) توهین می کنند.
یوم الله 9 دی خروش درک ملت ایران بود
مسئول بسیج دانشگاه قم تاکید کرد: یوم الله 9 دی ماه خروش درک ملت از این وقایع بود که با شناخت موقعیت و حضور به موقع توانست جلوی این جریان سکولار را بگیرد.
خداپرست گفت: مطالبه مردم در حماسه 9 دی همان چیزی بود که در شعارهای آن ها مشخص بود، مردم در دادگاه عادله خودشان در آن روز بزرگ سران فتنه را محاکمه کردند، امروز سران فتنه مبحوس و در حبس مردم هستند نه سیستم قضایی کشور، در واقع یوم الله 9 دی خروش جمهوریت علیه فتنه گران است.