۵ نکته درباره جشنواره فیلم فجر/ از خداحافظی با سینمای آپارتمانی تا بازگشت به سینمای سیاسی
فجر ۳۷ زیر ذره‌بین دانشجو/ قسمت آخر
جشنواره سال چهلم انقلاب، جشنواره امیدوارکننده‌ای بود. جشنواره‌ای که مثل همیشه فیلم بد هم داشت، اما در نهایت حس خوبی در دل مخاطبش نشاند.
تعداد نظرات: ۱۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
با این ناداوری چه امیدی؟؟

توجه بیش از حد به شبی که ماه کامل شد تنها سیاستی بود از طرف جشنواره تا بی توجهی به ماجرای نیمروز کمتر توجه جلب کنه... دوتا جایزه فرعی ام دادن بهش در حالی که نیمروز بهترین طراحی لباس و صحنه و ... رو هم میتونست بگیره از فرعی ها...یعنی بازسازی دهه شصت واقعا به این شکل تو کدوم اثر رخ داده؟؟ نه اینبار که نیمروز یک هم نادیده گرفته شد در همه این موارد و تنها با دادن جایزه بهترین فیلم خواستن سرپوش بذارن روی این بی توجهی در اونسال! حالا هم اینبار... و این ربطی به سلیقه نداره چرا تحلیل آبدوخیاری میکنید؟ خبرگزاری دانشجو باید در بخش سینما تحلیل های سینمایی سیاست مدارتری قرار بده... واقعا فکر میکنید سلیقه باعث میشه در دو جشنواره با داورهای متفاوت فیلمی ماجرای یک و دو به یک سرنوشت مشابه در داوری دچار بشن؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نادیده گرفتن جواد عزتی هم خیلی عجیبه اونم در هر دو جشنواره و هر دو ماجرای نیمروز ها در حالی که نقش صادق بسیار نقش سختیه یک نقش کم اکت کم دیالوگ که عمدتا باید با نگاه حرف بزنه. کسی میتونه داد و فریاد کنه شلوغ کاری کنه در نقشش قطعا راحت تر دیده میشه راحت تر به چشم میاد و اصلا فرصت بهتری برای بازی کردن نقش داره اما کسی نقش سختی مثل صادق و باید تصویر کنه واقعا کارش چندبرابر سخته. دوبار نادیده گرفتنش در دو جشنواره سلیقه نیست بلکه تعمدی است برای نادیده گرفتن همونطوری بابک حمیدیان بخاطر بازی در فیلم های ملی به نادیده گرفته شدن تعمدی در جشنواره ها مبتلا شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
در ضمن عوامل نام جواد عزتی و به عنوان بازیگر نقش اول مرد به جشنواره دادن ولی جشنواره اسمش و در لیست بازیگر مکمل مرد اوورده... که اینم باز خودش نکته عجیب دیگه است... و حضور اسم یک پیش کسوت هم فقط روشی برای تقدیر از او بوده و کمرنگ جلوه دادن نادیده گرفتن بازی های خوب دیگه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نرگس آبیار نسبت به چندکار قبل خودش پیشرفت کرده و فیلم مردانه ای رو هم کارگردانی کرده اما هر کس سینما رو بشناسه هر کس منصف باشه قطعا میدونه محمدحسین مهدویان در رد خون کلاس کارگردانی بسیار بالاتری رو داره ارائه میده. از زاویه و قاب بندی گرفته تا بقیه موارد... خلاقیت در به تصویر کشیدن نیمروز دو هم به چشم میخوره...همونطوری در گذشته مهدویان با قاب بندی های خاص و شیوه های خاص تر خلاقیت در فیلمسازی رو به نمایش میذاشت... و اما نادیده گرفتن مهدویان در این چندسال بازم مربوط به سلیقه نیست بلکه تعمده! حتی وقتی ماجرای نیمروز یک یکه تاز جشنواره خودش بود بازم جایزه ها رو تقسیم کردن اونم به شکلی مضحک و کاملا ناعادلانه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
برخورد جوگیرانه با شبی که ماه کامل شد مثل برخورد جوگیرانه با لاتاریه... لاتاری از یکسری جنبه ها فیلم خوبیه اما خود مهدویان هم معترفه اون فیلم و خارج از قید و بندهای همیشگی و دلی ساخته و بنابراین از نظر سینمایی نسبت به سایر آثارش ضعیف تره. به همین جهت وقتی ما میگیم لاتاری نادیده گرفته شد مشخصا در بخش هایی مثل بازیگری میگیم نه همه بخش ها و جالبه جشنواره ای سال پیش میگفت با خشونت مخالفیم امسال به فیلمی در مورد تروریست ها جایزه میده! کاگردانی قطعا و قطعا حق مهدویان بود... حتی با وجود چندین فیلم خوب در جشنواره بازم کار اون فیلم های دیگه لنگ میزد! مهدویان خود خود سینما است در رد خون!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
سینما فرمه... و کجا بهتر از ردخون شما میتونید شاهد فرم باشید؟ کدوم فیلم شما رو میبره از بالا به همه چیز نگاه کنید و قضاوت کنید؟

فک میکنم اگر ماجرای نیمروز رد خون نبود شبی که ماه کامل شد هم این همه جایزه نمی گرفت! به حق ترین جایزه شبی که ماه کامل شد بازیگریه و بقیه اش فقط و فقط ناداوری و جوگیری حاصل از سیاست پشت جشنواره! گویی جشنواره ما جشنواره منافقانه که در دو دوره اش فیلمی در مورد منافقان و جنایت هاشون و نادیده میگیره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ولی گویی موفق شده جشنواره چون خبرگزاری دانشجو خام سیاست کثیف جشنواره شده و خوشحال و سرمسته!واویلا!!! لااقل تحلیل دوتا تحلیل گر و در این مورد بخونید اگر چیزی به ذهن خودتون نرسیده از این تقسیم جوایز جشنواره! یا اگر طرح موضوع میکنید آخرش نتیجه امیدواری نگیرید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
۲۳ نفر هم نادیده گرفته شد و با جایزه ی من دراوردی بهترین فیلم از نگاه ملی و یه تقدیر الکی سر و ته این نادیده گرفتن و هم اووردن! بیست و سه نفر شایسته نبود؟؟ آیا کارگردانی خوبی نداشت؟ تو هیچ بخشی شایسته دریافت سیمرغ نبود؟؟؟
بهترین فیلم از نگاه ملی که شوخیه کلا سیمرغش! خوب از نگاه ملی و به فیلمی میشه داد موضوعش ملی باشه دیگه! چندتا فیلم اینطوری داریم تو جشنواره؟ اینم یه جایزه است مثل نگاه نو که هر جا میخوان شیره بمالن سر ملت میدنش به یه فیلم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
هیچ توجه کردین که حتی بخش بهترین سیمرغ مردمی ام با یک شیوه جدید اجرا شد که در سالهای جشنواره سابقه نداشته؟؟ اعلام پنج فیلم در آرای مردمی از آخر به اول که به شکل مسخره و تحقیرآمیزی با ماجرای نیمروز برخورد کردن...طوری عوامل فکر کردن نیمروز انتخاب شده و میخواستن بلند شن برن رو سن که بعد اعلام شد از آخر به اوله!!!! این اقدام یعنی چی؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بقیه فیلم های خوب هم نادیده گرفته شدن!

به هر کدوم یه جایزه دادن صداشون بلکه در نیاد! انگار خاله بازیه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
تاخت و تاز به ماجرای نیمروز در تلوزیون همونطوری که به فیلم به وقت شام تاختند و لاتاری هم باز نادیده گرفتید... دم از امید میزنید در حالی رفتارهای نادرست و سیاست های کثیف جشنواره همچنان ادامه داره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اگر تک خوانی مزخرف و زننده و زشت (هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ زیبایی شناختی) در افتتاحیه و صحبت های بی اساس و بی جای خانم ها معتمد آریا و خیراندیش از جشنواره حذف میشد تقریبا میشد نمره قبولی داد به کل جشنواره اما حیف که مسئولین به جای مدیریت باج دهی می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
اون شوی لباسی که انگار برخی از بازیگران با پوشیدن لباسهای بعضا مزخرف راه انداخته بودند از نکات منفی این جشنواره بود که امیدواریم تکرار نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جشنواره شوی لباس بود نه فجر...
ارسال نظرات
آخرین اخبار