سعید رضایی شریفآبادی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره اهم فعالیتهای آموزش مجازی در سال ۹۹ بیان کرد: شیوع کرونا باعث شد تا دانشگاهها به اجبار سمت دولت الکترونیک پیش رفتند و گامهای موثری برداشتند.
رضایی شریفآبادی ادامه داد: بعنوان مثال نزدیک به ۴۵ فرآیندی که باید به صورت کاغذی و فیزیکی به جریان میافتاد (همچون جلسات دفاع) الکترونیکی شد. این الکترونیکی شدن فرآیندها در دوران پسا کرونا نیز ادامه خواهد داشت و متوقف نمیشود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) عنوان کرد: با شیوع کرونا خیلی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان آمادگی حضور در فضای مجازی، تدریس و یادگیری الکترونیکی را نداشتند و لازم بود تا در کنار آمادهسازی زیرساختهای آموزش مجازی، آموزشهای لازم را به آنان ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۸ کارگاه دانشافزایی برای تولیدمحتوا و نحوه تدریس در فضای مجازی برگزار شده است، تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ دوره کارگاه آموزشی برای اساتید برگزار کردیم همچنین بیش از ۴۵ ویدئوکلیپ برای نشان دادن شیوه کار تهیه شد که در سایت معاونت آموزش و دانشگاه قابل دسترسی است. علاوه بر این ۱۰ پشتیبان (فرد متخصص و آشنا به نحوه تدریس در سامانههای آموزش مجازی) در دانشکدهها به صورت تمام وقت با اعضای هیئت علمی برای رفع مشکلات آنها در تماس بود.
رضایی شریفآبادی اظهار داشت: تاکید دانشگاه بر این بود که ارزیابی کلاس را به آخر نیمسال موکول نشود. یعنی آزمون نهایی تنها شاخص ارزیابی موفقیت یک دانشجو نباشد و در طول ترم تحصیلی تکالیف متعدد و ارزیابیهای چندگانه انجام گیرد که درنهایت ارزیابی پایان نیمسال بدون ایراد باشد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) گفت: درحال حاضر در این دانشگاه ۹۱۲۲ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل میکنند. همچنین ۳۷۱ عضو هیئت علمی در رشته گروههای مختلف (به صورت ثابت و همکار) و ۴۶۵ هیئت علمی مدعو از سایر دانشگاهها در الزهرا فعالیت دارند.