به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از خرم آباد، ضرغام پرنیان امروز در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از مواضع نامعقول هاشمی رفسنجانی در قبال شورای نگهبان گفت: یکی از مهم ترین و اساسی ترین شاخص های اسلام که امام خمینی(ره) باشناخت و عمل به آن انقلاب را پدید آورد عدالت پایبند به اخلاق درچارچوب شایسته سالاری بود به این معنا که در نظامی که اسلام حاکم است هر مسئولیتی با توجه به تخصص و تعهد افراد و شایستگی آنها واگذار شود نه نسبتهای نسبی و سبی؛ چرا که این سیره نسبی متعلق به رضا شاه و فرزندش محمدرضا بود و در واقع آنها بر اساس همین سنت برمردم حکومت می کردند و با این حال می توان نتیجه گرفت که معیار هاشمی برای تایید صلاحیت سید حسن خمینی مبتنی بر معیار رضاخانی است.
وی با بیان اینکه استدلالهای هاشمی رفسنجانی مشروعت اسلامی که همان مردم سالاری دینی است را در انتخابات زیر سوال می برد؛ چرا که اگر قرار بر این بود که رابطه نسبی یا سببی ملاک انتصاب و انتخاب بود دیگرچه نیازی به انقلاب بود افزود: اصولا امام آمد که به این وضعیت پایان دهد و مبنا و پایه حضور درحاکمیت و اداره امور مردم بر اساس شایستگی و تعهد و تخصص و احراز شرایط قانونی باشد.
دبیر هسته کرسی های آاداندیشی دانشگاههای لرستان گفت: براساس خاطرات هاشمی که منتشر شده و در دسترس عموم است هرگاه خروجی شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت مخالفان هاشمی بوده است وی به تعریف و تمجید از این نهاد انقلابی پرداخته و هر وقت عدم احراز به ویژه در سالهای اخیر که طبق قانون اساسی افرادی را که صلاحیت لازم را داشته اند تایید و این تاییدیها برخلاف میل ایشان بوده است به شدت علیه آن جوسازی و به انتقادهای تند و تیز روی آورده و البته این درحالی است که شورای نگهبان در این دوره با صبر و متانت از دایره انصاف و عدالت خارج نشد و صلاحیت هاشمی را برای شرکت در انتخابات خبرگان تایید کرد.
پرنیان با بیان اینکه اطمینان داریم شورای نگهبان به دور از حب و بغض های شخصی و صرفا براساس قانون به بررسی شرایط داوطلبین می پردازد اظهار کرد: چگونه است که هاشمی پس از عدم احراز صلاحیت چند تن از نمایندگان رهبر معظم انقلاب که از نظر سطح علمی از نوه امام بالاتر و حتی استاد ایشان در تدریس محسوب می شدند هیچ واکنشی نشان نداد. اگر آقای هاشمی در رفتار خویش ذره ای منصف بود باید در عدم احراز آنان به انتقاد زبان می گشود؛ لذا استدلالهای هاشمی رفسنجانی مشروعت اسلامی که همان مردم سالاری دینی است در انتخابات را زیرسوال می برد چرا که اگرقرار بر این بود که رابطه نسبی یاسببی ملاک انتصاب وانتخاب بود دیگرچه نیازی به انقلاب بود.