
کد خبر:۶۷۲۵۳۲
با حکم غلامی؛
«جبارعلی ذاکری» سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران شد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر جبارعلی ذاکری را به عنوان "سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران" منصوب کرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حکم وزیر علوم خطاب به دکتر ذاکری آمده است:
با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت "سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران" منصوب میشوید.
انتظار میرود با بهره مندی از تجارب همه اعضای هیئت علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در صنعت و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاستها و برنامههای تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریتهای تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.
امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیتالمال و اعمال سیاستهای مؤثر صرفهجویی در هزینهها، پرهیز از تجملگرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.
وزیر علوم همچنین با قبول استعفای دکتر برخورداری رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران، از خدمات وی در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران قدردانی کرد.
دکتر جبار علی ذاکری متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان سردرود، دانش آموخته دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تبریز و دکترای تخصصی مهندسی سازههای ریلی از دانشگاه جیائو تونگ پکن میباشد.
وی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه استادی بوده و تا کنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۸۰ رساله دکترای تخصصی وپایان نامه کارشناسی ارشد را بر عهده داشته و چاپ بیش از ۹۵ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و حدود ۱۱۰ مقاله در همایشها و کنفرانسهای بین المللی ارائه کرده است.
وی رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل میباشد.
وی از سال ۱۳۹۲ سردبیر مجله engineering advances in railway بوده و در بیش از ۴ مجله علمی و پژوهشی دیگر داخلی و بین المللی به عنوان عضو هیئت تحریریه و همچنین مؤلف، مترجم و یا همکار مؤلف ۱۳ جلد کتاب تخصصی میباشد.
سوابق علمی و اجرایی وی شامل مدیر گروه، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن، عضو شورای راهبردی دانشگاه، دو دوره عضویت در هیئت ممیزه، مدیر خدمات و پشتیبانی و قائم مقام مدیر طرحهای عمرانی بوده و علاوه بر این در دو دهه گذشته تجارب طولانی در مسئولیتهای مختلف از جمله مدیر کل خط و سازههای فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه راه آهن ایران (مترا) وابسته به وزارت راه و شهرسازی، عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور داشته است. وی در این فاصله زمانی دستاوردهای خوبی در تعاملات علمی، صنعتی و ارتباطات بین المللی با مؤسسات علمی پیدا کرده است.
دکتر ذاکری در بین اعضای هیئت علمی حوزه فنی مهندسی و مجامع صنعتی کشور به خصوص صنعت حمل و نقل ریلی چهرهای شاخص میباشد و تجربه موفق وی در این حوزه از ویژگیهای برجستهای است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در انتخاب او به آن توجه خاص داشته است.
امید است وی با برخورداری از انرژی جوانی و تجارب ارزنده و بهره گیری از ظرفیتهای علمی دانشگاه و تعامل با همه نهادهای دخیل در حوزه صنعت بتواند با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تجارب نخبگان در حرکت دانشگاه علم و صنعت به سمت دانشگاه جامعه محور، خلاق و کارآفرین که حل مشکلات جامعه و صنعت محور اصلی آن باشد، توفیق یابد.
با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت "سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران" منصوب میشوید.
انتظار میرود با بهره مندی از تجارب همه اعضای هیئت علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در صنعت و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاستها و برنامههای تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریتهای تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.
امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیتالمال و اعمال سیاستهای مؤثر صرفهجویی در هزینهها، پرهیز از تجملگرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.
وزیر علوم همچنین با قبول استعفای دکتر برخورداری رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران، از خدمات وی در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران قدردانی کرد.
دکتر جبار علی ذاکری متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان سردرود، دانش آموخته دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تبریز و دکترای تخصصی مهندسی سازههای ریلی از دانشگاه جیائو تونگ پکن میباشد.
وی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه استادی بوده و تا کنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۸۰ رساله دکترای تخصصی وپایان نامه کارشناسی ارشد را بر عهده داشته و چاپ بیش از ۹۵ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و حدود ۱۱۰ مقاله در همایشها و کنفرانسهای بین المللی ارائه کرده است.
وی رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل میباشد.
وی از سال ۱۳۹۲ سردبیر مجله engineering advances in railway بوده و در بیش از ۴ مجله علمی و پژوهشی دیگر داخلی و بین المللی به عنوان عضو هیئت تحریریه و همچنین مؤلف، مترجم و یا همکار مؤلف ۱۳ جلد کتاب تخصصی میباشد.
سوابق علمی و اجرایی وی شامل مدیر گروه، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن، عضو شورای راهبردی دانشگاه، دو دوره عضویت در هیئت ممیزه، مدیر خدمات و پشتیبانی و قائم مقام مدیر طرحهای عمرانی بوده و علاوه بر این در دو دهه گذشته تجارب طولانی در مسئولیتهای مختلف از جمله مدیر کل خط و سازههای فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه راه آهن ایران (مترا) وابسته به وزارت راه و شهرسازی، عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور داشته است. وی در این فاصله زمانی دستاوردهای خوبی در تعاملات علمی، صنعتی و ارتباطات بین المللی با مؤسسات علمی پیدا کرده است.
دکتر ذاکری در بین اعضای هیئت علمی حوزه فنی مهندسی و مجامع صنعتی کشور به خصوص صنعت حمل و نقل ریلی چهرهای شاخص میباشد و تجربه موفق وی در این حوزه از ویژگیهای برجستهای است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در انتخاب او به آن توجه خاص داشته است.
امید است وی با برخورداری از انرژی جوانی و تجارب ارزنده و بهره گیری از ظرفیتهای علمی دانشگاه و تعامل با همه نهادهای دخیل در حوزه صنعت بتواند با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تجارب نخبگان در حرکت دانشگاه علم و صنعت به سمت دانشگاه جامعه محور، خلاق و کارآفرین که حل مشکلات جامعه و صنعت محور اصلی آن باشد، توفیق یابد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.