شگرد شرکت‌های امنیتی مانند سیمانتک در انتشار اخبار بدافزارهای سوخته/"رجین" قابل مقایسه با "استاکس‌نت" نیست
بررسی ابعاد بدافزار "رجین" در گفتگو با "خبرگزاری دانشجو"؛
یک کارشناس امنیت با اشاره به اینکه بدافزار "رجین" اصلا قابل قیاس با استاکس‌نت نیست، گفت: استاکس‌نت با حجم اختفایی که داشت، نه تنها در ویندوز، بلکه دستگاه‌های PLC را نیز مورد هدف قرار داده بود و هدف آن تخریب سانتریفیوژهای غنی‌سازی و بسیاری موارد دیگر بود و پیچیدگی آن به‌قدری بود که هنوز حداقل 10 سال از سایر بدافزارها جلوتر است.
تعداد نظرات: ۲
آقای الف.الف
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
سیمنتک هم اشاره کرده بود که رجین قطعه ای پیشرفته از یک بدافزار هستش و از سال 2008 فعالیت خودش رو شروع کرده اما بعد از یکی دوسال کمرنگ شدن در حدی که خطر اون برطرف شده بود، مجددا از سال 2013 با ترکیبی پیچیده و جدید در ساختارش فعالیتش رو شروع کرده.

قطعا در دنیا شرکت های امنیتی بزرگی وجود دارند که از حیث علمی و تجاری باهم رقابت تنگاتنگ دارند مثل همین سیمنتک، مک آفی، کاسپرسکی و .... . پس به نظر نمیاد انتشار خبر یک بدافزار سوخته (به زعم شما) از طرف سیمنتک کار معقول و حرفه ای بوده باشه.
سجاد نفیسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
سلام
از وقتی که گذاشتید متشکرم.

اگر مصاحبه را مطالعه کرده باشید، متوجه می‌شوید که برای «سوخته» بودن بدافزار از خود گزارش سیمانتک مدرک آورده‌ام.
خود سیمانتک گفته که اصل گزارشش در مورد ورژن 1.0 یعنی ورژن ماقبل 2011 است و از ورژن 2013 تحلیلش سطحی است. (اگر انگلیسی بلدید بخش Timeline را بخوانید)

بعد اگر مطالب تحت عنوان 64-bit در همان گزارش سیمانتک را بخوانید؛ می‌بینید که در واقع ورژن 2.0 نیز وجود ندارد، بلکه همان نسخه 64 بیتی است! (کسپراسکی نیز دو ورژن را جدا نکرده و با هم تحلیل کرده است چون تفاوت جزئی است)

همین مک‌آفی که اسم بردید یک مقاله نوشته با عنوان McAfee Customers Protected from Regin Malware Since 2011 یعنی من از ۲۰۱۱ رجین را می‌گرفته‌ام!! لطفا اول کمی جستجو کنید بعد بگویید کسی چیزی نگفته!
ارسال نظرات
captcha